Friday 31 October 2008

באוטובוס האחרון מתרכזים המוזרים באמת

פרידה היבונן (איך זה שרק נשים עושות דברים מצוינים בתנאי כפור עז?), שהיא ורוי אנדרסון בלבד גואלים את התרבות הויקינגית, חוזרת אלינו כדי להציל שנה אומללה עם אלבום חדש. זו גם הזדמנות פז להתוודע לאלבום הראשון וההיפר גאוני שלה.

צ'לו הוא כלי הקשת האהוב עלי אבל מה שבלה אמרסון עושה איתו כנראה שלא ממש היה משמח את קפ"ע באך: עם צ'לו חשמלי הגברת עושה אקספרימנטל כבד מאד, אבל טעים. לרקין גרים נראית מוזרה בדיוק כמו המוזיקה שלה: לכאורה היא עושה דברים מוכרים ושגרתיים (פולק ואמריקנה בעיקר), אבל היא מטמינה בהם רסיסי טירוף קטנים ונגיעות טמירות שאומרות "אולי יש סיבה שאני חיה בבידוד" ושאולי כדאי להרחיב את ההגדרה של האחים גרים למשפחת גרים. מכתש לוסיבל הם הרכב אמריקאי ברוח דומה לזו של הגברת גרים אבל כאן הרבה יותר קל לי להגדיר מי ומה הם: שילוב של ביורק ובונגווטר (ואת שניהם הם לא מציינים בהשפעות). באלבום החדש הם אפילו מארחים את לו ריד.


למי שעדיין לא הפנים: את גיישה נו אתם חייבים לראות. עם רוח גבית מאינדינגב ומחוזקים באיתן רדושינסקי, הלהקה הכי טובה בארץ היום נתנה הופעה לפנ-פנים ברביעי האחרון והצדיקה בפעם המי יודע כמה את תואר להקת הבית של האוזנבר. ב-12.11 תהיה לכם הזדמנות לראות אותם שוב באוזן, הפעם עם רם אוריון (ומובטח קאבר מפתיע). את ה"שפריץ-פסט" של המידנייט פיקוקס תוכלו לראות בלבונטין 7 ב-6.11.


בסופ"ש זה יש לי 36 אלבומים חדשים לשמוע אז כולי תקווה שבהמשך השבוע יהיו לי דברים טובים לספר אודותיהם


חגיגטד מדיג סםגור דנדעגףא חשם פק וו חגעג??? נכון!! (פרס למנחש משמעות המשפט ופרס נוסף למנחש זהות כותבו)

Monday 27 October 2008

חזירים סכיזופרניים מתלבטים בין כחול לירוק

ימים שמחים, ימים שמחים. מעטים מאד הם המוזיקאים שאני מאמין באמת ובתמים שהם גאונים בדורם, כאלו שעולם המוזיקה עדיף ויתאייד ללא נוכחותם. רובם גם משום מה בריטים (אולי זה השילוב בין מלומדות מופלגת לבין חוש הומור חד). אחד מאלו הוא מת'יו הרברט. המוזיקאי רב המעללים הזה שולח ידו במיליון פרויקטים והאהוב עלי הוא מפעל הביג בנד שלו. והנה, בסוף החודש נתברך באלבום חדש של הפרויקט. האופן בו הרברט מסוגל להפוך קטעים מורכבים מוזיקלית עד אימה לנגישים, בשילוב עם הבנה מפעימה בתורת הקצב הופכים אותו לאי נדיר ביותר של איכות. זה האלבום הראשון השנה שמשמיעה ראשונה היה לי ברור שהוא אבו-אימתני. מתחרה במשקל כבד על תואר אלבום השנה (תתחילו עם Yesness ותבינו במה עסקינן).

נולד מכאב ההולנדים מראים לכולם כיצד מפלצת הארדקור מטילה שתן באלבום חדש שכולו דרופקיקים לפנים. חבצלות על מאדים הן צמד בריטי החוטא בפופ נסיוני עם מנעד סגנונות רחב מאד, כראוי למי שעבד עם פרנקו בטיאטו (אמנם לא בשיאו, אבל עדיין בטיאטו) ועם דייויד לינץ'.

יש לי חיבה לא מועטה לניטין סוני המוקדם. לבי ואוזני נכמרים כשההודי-בריטי המוכשר כשד טזמני הזה טוחב ידיו במדמנות ניו אייג' ולאונג' ולצערי הרב האלבום החדש לא נושא עימו בשורות טובות: הוא אמנם משתף פעולה עם פול מקרטני ואימוגן היפ אבל אפילו אותם הוא מצליח לקלקל. ללהקה עם השם הכי טוב בעולם היום יש מוזיקה שרחוקה מאד מאיכות השם שלהם. ההרכב הבלגי נשק את פי הטבעת של חתול שחור עושה ניאו-פסיכדליה בינונית, אבל רק בגלל השם המוצלח מגיע להם שתבדקו את אלבומם החדש.

ולקינוח: בעוד שבועיים יעלה על המסכים אחד מהסרטים הטובים ביותר של השנים האחרונות: 4 דקות. הסרט הזה הפסיד רק לחיים של אחרים בייצוג גרמניה באוסקר וציין רנסנס מדהים לקולנוע הגרמני החדש (וכמובן צריך להוסיף את ואז הגיעו התיירים). עכשיו כשמתחיל החורף והרבה סרטים טובים באמתחתו זו הזדמנות מעולה להתוודע גם לקולנוע שאינו אמריקאי (או צרפתי).