Saturday 13 June 2009

חוק גילמאייר

נהג האוטובוס חוזר באלבום מלא חדש ומוכיח שוב שבתחרות בינו לבין ראזל אין מכמונת שמסוגלת בכלל לקלוט את המהירות שלהם. רק שלהבדיל מהסנדק, אדון נהג גם מפוצץ בשלל רעיונות הפקתיים שהופכים את ההיפ הופ הסטגנטי של הנשים האחרונות למשהו מבריק ונוצץ. גם הפעם הוא לוקח יצירה קלאסית וטס עליה בפלואו שאין לו אח ורע. ואם בחיפחופ עסקינן אז T-K.A.S.H. (בן טיפוחיו המעולה של פאריס) משחרר חדש שמראה שגם אם משהו יקרה למנטור האגדי, יש מי שימשיף את המסורת המפוארת של אולד סקול ופוליטיקה בוטה ובועטת. ובאופן מפתיע, החדש של מוס דף מכיל שני קטעים ששימחוני עד מאד.


אלבום שני לסימון ווייט, מהמוכשרות שבסינגר/סונגרייטריות בנמצא יצא אתמול. באותה שכונה, אם כי לא באותה רמה, נמצאת ג'ולי פיני האירית, החוגגת גם היא שני. דייויד מייקל סטית' מייצג את הגרסא הזכרית לאותה סוגה וניכר שהוא שמע את סקוט ווקר יותר מפעם אחת בחייו. אנונימי, הנה פינוק: מסתערים על הקרחון הם הרכב פוסט-רוק נורבגי צונן המציית בנאמנות לחוקי הז'אנר, אם כי לא מתרומם לרמה מרטיטה של ממש. ואם כבר בסקנדינביה, למה שלא תסורו לחללם של עצב, עצב, הרכב בעל אובססיית אייטיז כבדת משקל, החל מקולו של הסולן וכלה במבנה הפזמונים. נעים. ואם כבר בפוסט-רוק, אז שיהיה גם משהו מקומי: אוואלון הם הרכב חיפאי שכזה שאפילו עושה מיני-טור בימים אלו.


טרנט רזנור עושה מוזיקה שלא מזיזה לי את הקטן שבפלג'לה, אבל אי אפשר להתעלם מתרומתו ובעיקר מנוכחותו במוזיקה ה"חדשה", המוזיקה בעידן האינטרנט. והנה, האדון לבית רזנור מודיע שנשבר פרמשטקו וכי קצה נפשו באוקיינוס האידיוטים שהטביע את המוזיקה המקוונת. ואת זה הוא אומר עוד לפני שהשלב הבא בהדרדרות – דהיינו טוויטר – כבש כל חלקה טובה במאאאגניבות המוזיקלית של האינדי. שאפו, סחתין וכל הכבוד עליך יא טרנט!


נחשים:

התיאוריה המקובלת אודות תנועת נחשים גורסת כי זו מתאפשרת הודות לשימוש באבנים ועצמים שונים על פני הקרקע בתור נקודות תמיכה מהן הנחש דוחף והודף את גופו בפתלתלות. במאמר חדש המתפרסם בכתב העת PNAS מדווחים חוקרים כי יתכן ותיאוריה זו שגויה. צוות חוקרים אמריקאי טוען כי בכדי לנוע קדימה על פני משטח שטוח, הנחשים עושים שימוש בקשקשיהם בכדי ליצור חיכוך ובהסטת מסת הגוף בכדי ליצור תנע. שני הגורמים הללו יוצרים וקטור תנועה מועדף, מעין מסילות על גביהן הוא נע קדימה. דהיינו, תנועת הנחש אינה רוחבית (כשגופו נהדף ימינה ושמאלה מנקודות אחיזה), אלא מוכוונת מטרה קדימה. הנה וידאו.

Hu DL et al. 2009. The mechanics of slithering locomotion. PNAS. 10.1073/pnas.0812533106

Sunday 7 June 2009

מיהו יהודיני?

חדש ל-secret chiefs 3!!! טריי ספרואנס תמיד יודע איך לשמח לבב אנוש וכשהוא מקדים תאריכי יציאה, אז על אחת כמה וכמה. הפעם עסקינן באלבום עתיר קטעים קצרים שלוקחים את הצ'יפים למחוזות הטראש האיטלקי, כאילו פאטון מעולם לא עזב את באנגל. חלפו ונגוזו להם ימי הסהר הפורה בהם ספרואנס וקאנג טחנו שמיניות ושש-עשריות ופינו את מקומם לאורגנים ולסלייד של המקרוני האיטלקי. ילדי הלאבה אינם ממהרים לשום מקום בכל הנוגע לתכיפות שחרור אלבומים, אולם כשזה יוצא זה שווה את הטרחה, היות והם מספקים מעין שעטנז אווירתי סוחף של מה שניתן לכנותו אקזוטיקה אפלה, מעין שוגייז אינטליגנטי לסרטי טראש. יחזקאל הספרדים משחררים גם הם אחד חדש ובו עוד מלוא החופן פוסט-הכל: פוסט רוק, אלטרנטיב, אלקטרוניקה, מעט מילים והרבה אוירה כבדה ומכבידה. אודלנד הם צמד פולק צרפתי מוזר ביותר והם נשמעים כאילו הם עושים סרט דוקומנטרי המתעד נסיון לתפוס פיות באמצע היער אי שם בצפון הקר. הרבה ספוקן וורד עם נגיעות פסנתר וכל זה ניתן להורדה חינמית דרך האתר.


אה, ולמקרה שלא שמתם לב, הקיץ כבר עמנו, מה שמבטיח עונה מוזיקלית ארוכה ומשמימה (אלא אם כן אתם קוראי פיצ'פורק ונציגיהם המקומיים)