Saturday 6 March 2010

שלום עושים עם לום


תוצר של פסולת הם תוספת מבורכת לעולם ההארדקור, משתי סיבות. האחת פרוזאית (אפשר פאקינג להבין כל מילה שאדון סולן פולט) והשניה קונקרטית (מיזוג יעיל להפליא של מוזיקה ומילים דורבניות). פעימה נוספת ואות חיים מז'אנר שלא זוכה לייצר קול ייצוגי זה שנים ארוכות. יש ילדים שלא (או דווקא כן?) משתינים על פאריס (או פרז לצורך הענין) הילטון.


השקרנים חוזרים עם אלבום חדש ומשובח המשייט באלגנטיות על גבי מים סוערים בשלל סוגות: פסיכדליה, פאנק מוקדם ואז פוסט פאנק, עיבודים קאמריים ורוק בועט והכל בארומה בריטית שנוגדת את מוצאם. הקליפ שמתחת נראה כמו מחווה לאסיר והוא מצוין כמו השיר.


Liars "Scissor" from A Bruntel on Vimeo.


הקבקבים חוזרים אחורה בזמן ומציעים גרסת קנטרברי מודרנית. ההרכב הכלי הזה החליט אחרי ארבעה אלבומים לצרף שירות ולשם כך הם גייסו רשימה מכובדת של סולני דה נשיונל, סולנית יהלומי הנוצץ ביותר ואת אדון סופין סטיבנס. התוצאה היא ברוקית מוזיקלית וגותית באוירה. למרות כמה קטעים מבריקים לא עפתי על הדבר הזה, אבל על רקע היבול המחפיר באמת ששטף את אוזני בשבועיים האחרונים גם זה משהו (עקבו אחר שלל הלינקים בכדי לראות את כל ההופעה).



עוף החול והצב הם הרכב פוסט-רוק עם קצת קילומטראז' עליו והגרסא שלהם לז'אנר חורגת מהשדרה המרכזית שלו: הם קלילים בהרבה ויש להם נטיה לעשות שימוש תדיר בשירה. אין הדבר גורע מאיכותם, די להפך. למי שהסוגה זרה לו, יתכן וצמד החיות הללו ישמש ספתח ראוי. בימים אלו הם משיקים איפי חדש.



2010 נפתחה בבום אדיר ואיכותי של חיפחופ תחתוני. הנה דוגמא מאלפת:



נעימת הנושא שכתב פצצת הכשרון דני אלפמן (באנגל והשמשונים מוסרים ד"ש) לגרסא החדשה של טים ברטון לעליזה בארץ הפלאות מחזירה עטרה ליושנה:



חוקרים בריטים מספקים הוכחה ניסויית להיפותזת המלכה האדומה (אפרופו עליזה בארץ הפלאות), לפיה כי המנוע מאחורי אבולוציה אינו אדפטציות לשינויים סביבתיים מקומיים, כי אם אינטראקציה בין מינים בתלויים האחד ברעהו (קו-אבולוציה). ההיפותזה שפותחה בשנות השבעים גורסת כי בתוך מערכת היחסים בין שני מינים הקשורים זה בזה (חשבו על טפיל והמארח שלו או על פרח והמאביק שלו) שינויים אבולוציונים יתרחשו במין מסוים אך ורק בכדי לשמור על כשירות ביחס למינים האחרים אליהם הוא קשור. כך, אם מין אחד בקשר הזה משתנה גם האחר נדרש לשינוי ואם אין שינוי אז כל המינים במערכת ישמרו על סטטוס קוו. החוקרים ערכו סדרת ניסויים עם וירוסים על פני מאות דורות כשאלו אט-אט הפכו יעילים יותר ויותר בזיהום חיידקים. החוקרים מתארים מרוץ חימוש אינטנסיבי בו ידם של הוירוסים תמיד על העליונה: בכל פעם שהחיידק חשף אמצעי הגנה חדש, הוירוסים העלו את קצב השינוי שלהם וייצרו תגובת נגד (וזאת לעומת המצב השגרתי בו הם שמרו על קצב קבוע)

Paterson S et al. 2010. Antagonistic coevolution accelerates molecular evolution. Nature. 10.1038/nature08798