Friday 24 September 2010

Lady double D


שלושה שבועות ללא פוסט הם תוצאה של שני דברים מצערים מאד: חרא מוזיקה וכתיבה קדחתנית. יחד עם זאת, כל מה שאדם צריך בשביל להציל את נפשו המסויטת מגיע, כמו בכל שנה, מהצמד החריג באיכותו, גלן ג'ונסון ומת'יו הרברט. ג'ונסון, בתור פרומו ללייבל החדש בו הוא שותף, שחרר למצטרפים לרשימת הדיוור של הלייבל, אלבום מיוחד של להקתו האלמותית Piano magic ובו גרסאות ביתיות מיוחדות לשירים נבחרים מהדיסקוגרפיה. זה פשוט מפעים לשמוע איך יצירות מופת עוברות עיבוד חדש בידי אותו מאסטרו ונשמעות מבריקות לא פחות.


Piano magic – Incurable (from Home recordings, Second language, 01/05/2010). www.myspace.com/lowbirthweight



והענק האחר שהציל אותי השבוע הוא יקיר הבלוג, מת'יו הרברט. בעולם בו הכל כבר כל כך פוסט הכל שלמעשה רק נסוגנו לאחור, המושג אוונגרד הפך כבר לריק מתוכן, שם תואר בו מתהדר כל זב חוטם נעדר כשרון המבלבל בין פרובוקציה באגורה לבין תעוזה אינטלקטואלית ותרבותי. מתי מעט אוונגארדיסטים נותרו בעולם, והכוונה היא לא לתת-ז'אנר בפרי ג'ז הנקרא אוונגארד. הכוונה היא לכאלו שעדיין מסוגלים לאתגר את עולם המוזיקה, לייצר עיונות שטרם בוצעו, להציע פרשנויות מקוריות, לגרום לאנשים להאזין באופן אחר למוזיקה ולבחון באופן ביקורתי הן את המוזיקה אותה הם שומעים והן את האופן בו היא נעשית או נצרכת. הרברט הוא כזה והוא נותן טור-דה-פורס לכישוריו בפרויקט הרביעי במספר בסדרת ה-Recomposed של דויטשה גרמופון. הלייבל הקלאסי שמזמן כבר הפך לשם נרדף למוזיקה איכותית, החל לפני מספר שנים במפעל מסקרן בו אמנים אלקטרוניים שונים מבצעים יצירות קלאסיות לבחירתם. הרברט בחר את הסימפוניה העשירית והבלתי גמורה של מאהלר. להרברט תמיד היתה משנה סדורה לגבי האופן בו הוא שומע, מבין ויוצר מוזיקה, אמן עם אג'נדה פוליטית ואינטלקטואלית כאחד. תביטו בקלי שפה ותבינו.


Recomposed by Matthew Herbert Mahler Symphony X (Deutsche grammophon, 28/05/2010) http://www.matthewherbert.com/music.php






אחרי Art vs. Science המצוינים מגיע אלינו עוד הרכב רוק שברח מהמלונה, הפעם מסקוטלנד. Exit_International הם שלישיה צעירה, ארוכת ניבים ועם אצבע קלה על ההדק. מזכיר מאד משהו שה-Genders שלנו היו בנקל יכולים לעשות.


Exit_International – Chainsaw song. From: Sex w/ strangers (Undergroove, 26/07/2010) www.myspace.com/exitinternationalmusic



הרכב האקספרימנטל הפוסט-פאנק ההולנדי הותיק The Ex חוזר באלבום חדש. זה הקטע שאהבתי ממנו


The ex - Maybe I was the pilot (from Catch my shoe, Ex, 06-09-2010)

http://www.myspace.com/theexnl



ההרכב הקנדי Ten kens ממשיך במסורת של שיר טוב בודד מאלבום שלם. לצערי לא מצאתי את הקטע שאהבתי מהחדש אז הנה הקטע מהאלבום הקודם.


Ten kens - Refined (2008) www.myspace.com/tenkens



Simon sound in the German music store



Conext MC - Is it (Rat attack mix) (Mental breakdown music, 2009) http://contextmc.bandcamp.com



המון הייפ סביב ההרכב הזה. בחלקו הוא מוצדק

Glasser – Tremel (2010) www.myspace.com/glasssser



אלבום הבכורה של הרכב האלקטרו האיסלנדי Steed lord היה אדיר ולכן האכזה מהחדש כה גדולה. הקטע הבא מציל את המצב



Steed lord - Vanguardian (2010) www.myspace.com/steedlord


ולקינוח, שיר כל כך מצוין שהוא המשך ישיר למורשת התרבותית של פטררקה (מולדת להקת העל הזו) ושל היינה (שפת השיר).


Mo-do - Super gut (ZYX music, 1994)