Wednesday 2 July 2008

אנאלשלוס

אללי, איזו שנה מוזרה היא 2008. רבות כבר הלנתי והצרתי אודות שחינותה המוזיקלית ואז, כשם קרא סטייפלטון את חדרי לבי, יצא אחות עם פצע חדש. זה כמובן לא מפתיע עבור הרכב שבאמתחתו כבר חצי טריליון ריליסים, אבל במקרה של NWW, כמות אינה ערובה לאיכות. והנה, חורך את עקביו של bacteria magnet האדיר, מגיע אלבום שלם חדש מבית היוצר של סטייפלטון ואנדרו ליל - huffin rag blues. מה אומר ומה אגיד? 2008 שנה מוזרה היא, אם NWW מצילים את המצב בשתי יציאות אימתניות עוקבות.

סופרטרול הם (הוא, למעשה) הרכב אלקטרו-הופ דני שמרים את ראשו בגאווה מעל עמיתיו לסוגה ובימים אלו הלהקה חוגגת איפי חדש. הבק החדש, שיוצא בתחילת אוגוסט, דלף כבר לרשת. אקסילון הוא ברנש אמריקקי שעושה IDM באופן קצת חריג ללייבל המופלא אד נויזיאם. הוא מוציא עכשיו חדש ובחללו תוכלו למצוא רמיקס שלוקח את פורטיסהד החדש מעגמומיקו לשמחיקו. אימת השפתון הם הרכב מקסיקאי שמשלב בין הארדקור לבין אלקטרו, כשם היו פרעות נערי האטארי של ימינו אנו. בימים אלו מושק איפי.

Monday 30 June 2008

"ראיה עוברת דרך האויר" (גאון הדור, אלון חזן)

פסגה כסופה מגיעים אלינו מברוקלין כשבאמתחתם כל טוב פולק פסיכדלי שעונה מצוין להגדרה מהפנט. האלבום יצא לפני כמה ימים באותו לייבל שהוציא את נועה בביוף. אנקריד פועל כבר קרוב לעשרים שנה ואפילו לו אין מושג כמה דברים הוא הוציא ומה עלה בגורלם. מה שברור הוא שעסקינן במוזיקה שניתן להגדיר כשבטית-נסיונית, מעין אחות עם פצע לעניים. זה מצחיק – גווית קנאביס הם הומאז' רווי THC לענקי המטאל גווית קניבל. איך אפשר לעמוד בחן של שיר שנקרא mummified in bongwater? אור שחור צורב יוציאו באוגוסט אלבום שכמעט כולו גרסאות כיסוי לפניני אייטיז (אהברה וטילים, פי. ג'יי, דוראן דוראן, הברבורים). תנועת נוער האוסטרלים רחוקים מאד מלהציע משהו חדש, אבל הם פשוט עושים את האינדי שטוף אייטיז שלהם באופן לא מעליב, והיום זה לא מעט בכלל (אה, וגם אצלם יש חצוצרה. יוהו!). האיטלקים הם אלופי העולם הבלתי מעורערים בפופ סליזי חסר עכבות, בושות ומעצורים. נייה מגיעה אלינו מארץ המגף ובועטת לנו לפנים סטיפות של קאברים מגוחכים עד כדי גאונות. ואם הגענו כבר לאיטליה, אז הנה הנציגות שלהם לסצינת האלקטרו הגועשת: שורשי הסלק הארורים לא מפחדים מאף אחד ונותנים בראש בליגה של סטיב אוקי, מסטרקרפט, וחורכים את פסטיבלי אירופה הקיץ. ולוטאן הם הרכב דאונטמפו שבדי לא מזיק שמציע את מרכולתו החדשה חינם אין כסף.


אם, נניח, נותנים לפרשן כדורגל עשרת אלפים שקלים בתמורה לשירותיו המיותרים, צריך לחתום על העסקה הבאה. כל מילה שיוצאת מהג'ורה שלהם עולה להם שקל. כל משפט הבל, שטות וכסל קונס אותם במאה שקל. רוב הפרשנים יהיו חייבים לערוץ כסף עוד בטרם חלפה לה מחצית, אבל אלו שיפנימו את המסר יהפכו לפרשנים מתונים, מדודי וקצובי-מלל שחוסכים מאתנו את פרשנותם אודות עולמנו הפיזיקלי, פיזיולוגי ופסיכולוגי. דין חזן כדין גרנט: בכדורגל הם אולי מבינים, אבל הם טיפשים כמו סולית סנדל המהדסת בסהרה. "הכדורים החדשים מאיצים לקראת השער" (גרנט מציע מהפכה בעולם הפיזיקה), "זה שער של 98 אחוזים" (חזן הופך על פניה את תורת הסטטיסטיקה). ודרך אגב, שווינשטייגר אינו רועה חזירים. תשאלו מי שמבין גרמנית מה זה אומר באמת.