Friday 12 November 2010

הוינאים אכן גזענים


אז מסתבר שחנות התקליטים הראשונה שעצרתי בה היא נאד נפוח. מעין תרגיל לא מוצלח במה היה קורה אם היו נותנים לאנשי הריפראף/פרוזדור לנהל חנות תקליטים. זה בדיוק מנעד הזאנרים שלהם וזו בדיוק ההערכה שהם נתנו לסצנה המקומית. ב-Rave-up עובדים אנשים מבוגרים יותר עם הבנה עמוקה יותר וכבוד גדול יותר למקומיים, לטוב ולרע. במקום חמישה דיסקים אומללים שקיבלתי ב-Substance זרם בלתי פוסק של כשלושים דיסקים הגיע רק בתור סיפתח. אז הנה עוד נדבך במסע להכרות עם מוזיקת השוליים בוינה.

את אלו מצאתי לבד. אל תתנו למניין הצפיות לבלבל אתכם. בעוד שהלהקה היא ללא ספק קוריוז (הם בונים ומנגנים על כלים שעשוים כולם מירקות) המוזיקה שהיא עושה דואגת להרחיק כל אוזן שאינה מורגלת במוזיקה תובענית. בימים אלו יוצא אלבום חדש.

The vegetable orchestra (www.myspace.com/thevegetableorchestra)

זה הודות לאנשים הטובים ב-Rave-up. הרכב פוסט פאנק וינאי נידח אבל כל כך מוצלח.

Viele Bunte Autos – Liliputaner (1983) www.myspace.com/vielebunteautosmusik

ועוד המלצה מהחנות. שילוב ביזארי שעובד באופן מפתיע של דארק וויב, ניו רומנטיק, יאנג גודז ואיינשטורצנדה. אין יותר אייטיז מהבחור הזה

Bruckmayr - I see them crying backstage (from: A little warning from the pimps, Angelika Koehlerman 2006) www.myspace.com/bruckmayr

נעזוב את אוסטריה, ונרחיק לאיי פארו. האלבום החדש של איבור הוא הטוב ביותר שלה עד כה והיא מציעה פופטרוניקה סקנדינבית מעושנת במיטב המסורת.

Eivør Pálsdóttir – Undo your mind (from: Larva, Copenhagen, 04/10/2010) www.myspace.com/eivorpalsdottir

צמד האנשים שמעלעלים בבלוג הזה יודעים ש-Piano magic הם באוזני עוזה כנראה ההרכב הטוב ביותר שקם ב-15 השנים האחרונות. רבות הושר ודובר אודות פועלו של האיש העומד מאחורי, גלן ג'ונסון, אבל יש עוד רבים וטובים העוסקים במלאכה. קלימה היא הזמרת של הקוסמים והיא עומדת בכבוד בשם התואר: יש לה את אחד הקולות המהפנטים ביותר שמסתובבים היום בשוק ועם הידע והכישורים שהיא רכשה במהלך עבדותה בפסנתר היא מוציאה בשבוע הבא את אלבומה השניה (כמובן שבלייבל של ג'ונסון ובהפקתו של חבר אחר ללהקה).

Klima – By my side (from: Serenades & serinettes, Second language 22/11/2010) www.myspace.com/contactklima

במגזין Fact כתבו שהם שילוב של שאקלטון וג'ון קרפנטר. אני מסתפק בזה.

Ensemble economique – Hail (from: Psychical, NotNotFun 19/10/2010) http://www.myspace.com/ensembleeconomique

ולסיום, פינת הברייקור. איגור הוא שילוב בלתי אפשרי: הוא גם ברייקוריסט וגם צרפתי. לכאורה מתכון בדוק לקטסטרופה, אולם הוא אחד היוצרים הכי מעניינים בז'אנר (לא שיש הרבה כאלו, אבל עדיין) והיכולת שלו לשלב בין ליטופים לראסיות מרשימה ביותר.

Igorrr – Cruciform dachshund (from: Nostril, Ad noiseam 11/11/2010) www.myspace.com/igorrrrrrrrrr

Sunday 7 November 2010

מרכולת ללא רוכש

כמו ז'אנרים רבים שמשקיפים על תור הזהב שלהם בטלסקופ, כך גם ההארדקור. ירחים על גבי ירחים עוברים להם בטרם ריליס ראוי לשמו מפציע בשמים המעכורים של הסוגה שהפכה לה זה מכבר ללעג ולקלס מנייריסטי. אבל, ותמיד יש אבל, מדי פעם מגיע בלון חמצן קטן שנותן אויר לנשימה ותקוה למדוכאים. כזהו החדש של פרסט בלאד. במילה אחת: לפנים (שלכם בלבד).


First blood – Confront (from: Silence is betrayal, Bullet tooth 09-11-2010) www.myspace.com/firstblood

בהמשך ישיר ומתבקש לפצצת ההארדקור הנ"ל, הנה האחרון של הפופיסט הצרפתי יודליס. שיר קליל, חביב ופשוט כיפי שמצליח להתחבא בינות חבריו הבינוניים מינוס לאלבום.

Yodelice – More than meets the eye (from: Cardioid, Mercury 25-10-2010) www.myspace.com/yodelice

לפני כמה ימים נכנסתי לגרסא המקומית של האוזן השלישית וביקשתי מהזבנים החביבים להרעיף עלי מכל טוב הסצינה המקומית. אחרי שכנועים ותחינות כל מה שהם הצליחו לגרד מתחת לבלטות היה חמישה אמנים, אף לא אחד מהם שהוציא משהו השנה. הבטתי אל מעבר לדלפק ושאלתי: אתה בטוח? זה הכל? אין שום דבר אחר שאתה יכול להגיד לי טוב על מוזיקה פופולרית בוינה? פלפל הלז עיניו לתקרה, עיקם שפתיו דרומה וצקצק בלשונו. אני מסרב להאמין לסברה שקיבלתי בחנות יעין כי זה פשוט לא הגיוני שעיר בסדר גודל כמו וינה תתהדר בכזו עליבות מוזיקלית. אי לכך בשבועות הקרובים אני אתור את כל המועדונים (וחנות תקליטים נוספת) בנסיון לאתר את אותו גרעין קטן אך איכותי שיביא כבוד לשטרודל. בינתיים, לשיפוטכם, שניים מהדברים שהמליצו לי עליהם

Gustav – Total quality woman (from: Verlass die Stadt, Chicks on speed 2008) www.myspace.com/gustavofficial

Soap and Skin – Thanatos (from: Lovetune for vacuum, Pias, 2009) www.myspace.com/soapandskin

מלון חמישה כוכבים הם הרכב ניו-וויב יווני (יחי שיכול האותיות) לא מזיק ונעדר יחוד, עד שמגיעים לשיר מינימל. אין וידאו וגם אין להטמעה, אז לכו לחלל וחפשו לבד

ואת פינת המוזיקה נחתום בשחור. וויליאם פארקר המעולה מסתובב לו בעולם כבר כמה שנים טובות עם מחווה לקרטיס מייפילד. בימים אלו יוצא אלבום ובו קטעים מהופעות חיות וקטעי אולפן של פרויקט זה.

William Parker – It's alright (from: I plan to stay a believer - The inside songs of Curtis Mayfield, Aum fidelity, 2010) http://www.aumfidelity.com/aum062.html

עוזה חולה על פילם נואר, השלוחה ההוליוודית של האקספרסיוניזם הגרמני וכנראה הז'אנר שממנו נבט כל דבר טוב שקרה על גבי צלוליד מאז. זה האחרון שראיתי. תענוג.

The mask of Dimitrios (Jean Negulesco, 1944)