Friday 19 September 2008

כל הדברים שאפשר לקנות בשנקל

המלחין הארגנטיני-גרמני הגדול מאוריציו קאגל הלך לעולמו ביום חמישי.

הגביעים מוציאים אלבום חדש באוקטובר והם לוקחים בו פניה חזקה מהפוסט רוק המדהים שלהם לכיוון הקשוח יותר. זה לא מפתיע כלל בהתחשב באושיות המעורבות בהפקת האלבום: פאוסט המיתולוגיים, אדמה ו-Sunn O))). לדעתי, לא טוב כמו יצירות המופת הקודמות שלהם, אבל לבטח טוב יותר מהעבודות של שני טכנאי הסאונד האחרונים שעבדו איתם.

קטרין אוטוסן הדנית יוצרת תחת השם callmekat את אותו סוג של פופ סקנדינבי צונן ומרענן שמאפיין שרשרת ארוכה של זמרות פוסט-ביורקיות. את הטור בארה"ב היא חולקת עם אוקרבל ריבר. לוטוס מעופף עושה חיפחופ מחתרתי עם תו תקן של וורפ ויש לו שנה עמוסה, שכעת באה לידי ביטוי באלבום נוסף. Kay Kay and His Weathered Underground עושים סאנשיין פופ מוצלח וחביב, שמזכיר לא מעט את בן פולדס. נקודות ורודות אגדיות הותיקים ממשיכים להוציא אלבומים למרות שהם מזמן ראו את ימיהם היפים. החדש – בלונד פלוטוניום - נוחת בתחילת אוקטובר. הקולקטיב השבדי התפלצתי בגודלו אני מברצלונה, אשר הושפע קשות מפוליפוניק ספרי, משחרר אלבום חדש ובחללם הם מציעים לגולשים לעשות רימיקסים לשיר מהאלבום. אני עדיין מעדיף את התאגידים שלי מטקסס, מה לעשות, יותר מדי דאלאס בשנות ינקותי. איל ביל הוא מהמיעוט הנדיר של ראפרים לבנים (ואויה, גם יהודים) עם תכנים פוליטיים. אף פעם הוא לא הצליח לרגש אותי מוזיקלית (להבדיל מסבאק, חברו לשעבר ללייבל). כעת הוא מוציא חדש והמעניין הוא עם מי הוא משתף פעולה: האוורד ג'ונס, מקס קוואלרה, אימורטל טקניק, אוורלסט ורקוון. ריספקט!

בתמונה: פרס למי שיפענח למה כוונת המפרסם, או לחלופין למי שיתקשר וישלח תמונות של לפני ואחרי.

Tuesday 16 September 2008

ריצ'רד רייט, הקלידן של פינק פלויד נפטר אתמול מסרטן.

מקילדורה מוציאים בימים אלו אלבום כפול חדש האוגד בתוכו קטעים שטרם שוחררו לחלל האוויר. למי שלא מכיר, מדובר בהרכב שעושה משהו שאפשר לקרוא לו פולק-קאנטרי-גייזינג, אולי. המעניין הוא, שזה הדבר הקרוב ביותר בעתיד הנראה לעין לקטעים חדשים של תהלוכת הלב השחור (אחת הלהקות האהובות עלי ביותר), שכן פול ג'נקינס וטובאייס נת'ניאל מ-BHP מתארחים בכמה קטעים. דניאל פאדן מן הסתם מוכר יותר תחת השם וולקנו בר. כעת הוא מוציא אלבום סולו תחת שמו המקורי, וכיאה לברנש שאת רוב תוצרתו מוציא בלייבלים של אחות עם פצע, עסקינן באלבום אקספרימנטל למהדרין.

אלו האמריקאית רוקחת תבשיל מוזיקלי עשיר בטעמים הנשען בעיקרו על קברטיקה אלקטרונית עם חוש מפתוח מאד למלודיה. רק על השם מגיע להם אזכור: מקהלת הגוספל של הר אגנוסטי הקנדיים הם שגרירי רצון טוב של בלוגראס ובלוז ולפני כחודשיים יצא אלבום חדש. אמא אמא מגיעים, כמו דברים טובים רבים אחרים, מוונקובר המופלאה. אמא*2 עושים רוק פופי משועשע ובימים אלו משיקים את אלבומם השני. הפלצטו כמובן תורם לאוירת "חגיגת הסריסים". מרני סטרן מגיעה עם גב רציני בדמות הלייבל קיל רוק סטארז. היא עושה מה שנקרא רוק לפטפילד ובשביל לתרום לתדמית, האלבום החדש שלה נושא שם א ר ר רו וו ך מאד (האלבום דלף כבר, חודש לפני היציאה, אבל הלינק אליו הוסר. לבטח ישוב עוד כמה ימים). אם חשקה נפשכם בקצת ג'אז ווקאלי לכוסיות, שימו פעמיכם לעבר אליזבת' שפרד, שמצליחה לא להעליב אף אחד בתוך כדי. ובמעבר סוגתי קליל, זוזוברה היא לא רק מסעדה מעולה לרעבים באמת, אלא גם הרכב מטאל דורסני שמשחרר חדש בהיידרה-הד.

איך לא שמו לב, אי שם בניינטיז, שהמשחק בטווין פיקס הוא לאיכות מה שחומוס טעים לבהדונס? אלמלא הציפיה לגמדים וענקים המדברים לאחור, מזמן הייתי מפסיק לצפות.
לעומת זאת, את כמויות היופי וחומד המתפרצות של פוסטר אי אפשר לכמת ו/או לעצור, ולכן אחלוק עמכם תמונה נוספת שלו

Monday 15 September 2008

סתמי ת'פה שלך. אח"כ דברי

לרזידנטס יש אלבום חדש ומאחוריו סיפור מאד מוזר. כמובן שכל דבר שקשור לרזידנטס מוזר הוא ולכן אין סיבה לא לחשוד שהסיפור הבא מצוץ מהאצבע: ה-one sheet טוען כי אל מעונם הסודי של חברי הלהקה הגיעה מעטפה. היות ומדובר במערה סודית, אף אחד לא אמור לשלוח לשם דואר. בדיקה מדוקדקת יותר גילתה כי השולח הוא לא אחר מחבר עבר בהרכב. מסתבר כי הנ"ל שרוי במצוקה והוא פנה ללהקה בתקווה שאלו יפגינו תושיה טכנולוגית טובה מזו שלו ויצליחו להעלות לרשת את פנייתו המוקלטת הנרגשת להצלת אחיו. נסיונה של הלהקה לעזור הוליד את האלבום שלפנינו.

זו כנראה שנת הקאמבק הבריסטוליאני, שכן גם גולדי משיק את אלבומו השלישי המלא הרשמי בימי קיץ טרופים אלו. האלבום היה מוכן עוד ב-2004, אבל המתין בשקט על המדף עד שחביב רופאי השיניים הגרוזינים (אופס... גיאורגיאנים או גיאורגים או גיאו-גאים) ידביק למוזיקה גם סרט באותו שם ושיחרר את שניהם יחד. האלבום ניתן להשגה בפורמט מפשי בלבד.

האלינה סימון החדש לא מגיע לקרסוליו של אלבום הבכורה הפצצתי שלה משנה שעברה, אבל הוא מציע חווית האנזה לא שגרתית, כי חוץ מויסוצקי מתי בפעם האחרונה שמעתם משהו ברוסית?. בום-פם שלנו משיקים אלבום חדש השבוע וכבר זוכים להייפ נאה בעולם. לג'ורג' קלינטון (אוטוטו בן 70) יש אלבום חדש בו הוא מארח שלל חברים, כולל סליי סטון, סנטנה והרד הוט צ'ילי פפרז. כמו ידידינו מהפרלמנט, רק בפער של ארבעים שנה, גם רפאל סדיק מגייס שורה של כוכבים לאלבומו החדש: סטיבי וונדר, ג'יי זי וג'וס סטון. הברנשים קוטפי הבתולות מוציאים עוד אלבום מלא גדוש ברוקבילי להמונים. חוצמזה יש עוד ימבה דברים חדשים שטרם הספיקותי לעיין בם, כך שאולי טמון בהם אוצר שיככב בפוסט הבא.

שמתי לב שרוב אלבומיו של טום וויטס יצאו בסתיו, בדגש על ספטמבר. אולי גם השנה יפתיע? לא ממש, אבל אולי עוד שנה?

והנה אתר האוצר שלל פרסומות מצחיקות, חלקן גזעניות, אבל זה תמיד מצחיק, לפחות כהניסטים, רדנקס וסינים.

בתמונה: תיעוד נדיר ומזעזע של תנאי הכליאה הבלתי-אנושיים בבית המעצר בהיידלברג, אוגוסט 2008