Monday 10 August 2009

Dr. Spaceman state of mind

תקלוט השבוע יהיה ביום חמישי ה-13.8, בסילון אבן גבירול החל מ-22:00. העמדה החדשה עושה נעים וממש מתחתיה יש מזבח קטן ובו ניתן להעלות עו(ר)לה, להקריב קשישים אסקימואים או לחתל תינוקות.


Vuk עושה את המוזיקה הכי טובה שאי-פעם שמעתי פיני/ת עושה (לרוב הם עושים בלק מטאל, אלקטרו, מינימל ופולק – כולם נודפים ריח פיגולים באותה מידה). אבל היא רק חצי פינית, מה שמסביר הרבה דברים. היא ניגנה בעברה במקרינים המלוכלכים וכעת היא מתמקדת בפופ מתוחכם ונסיוני שנשמע הרבה יותר איסלנד מפינלנד ובעיקר מלטף עור תוף ושתי המיספרות סימולטנית. מעין הכלאה בין ביורק, אמיליאנה טוריני וקייט בוש. עוזה אוהבת שמן דגים.


עוזה גם אוהבת את אנסמבל הג'ז השחור של קילימנג'רו. לחבר'ה האלה יש נטיה לשחרר כל אלבום תחת שם אחר והם גם מופיעים מדי פעם תחת השם תאגיד הדום-ג'ז של הר פוג'י. עכשיו יוצt האלבום השני של התאגיד והוא מוכיח לא רק כמה הם טובים אלא (ואולי בעיקר) עד כמה אד-נויזאם הוא כנראה הלייבל הכי מבריק שפועל היום.


הנה קטע מהחדש של הנקסטמן. הפתיחה משעממת אז דלגו לנקודת החמישים שניות ותהנו גם ממוזיקה וגם ממכות כהלכתם.


השבוע מישו ניסה לחנך אותי חיפחופ מהו בלי לדעת כנראה איזו חיבה אדירה יש לי לאנשים שמנסים ללמד אותי (וכל זאת מבלי שהם מבינים דבר ושליש דבר בז'אנר). זה בשבילו

3 comments:

  1. נקסטמן מגניבים לאאלה. איי לייק

    ReplyDelete
  2. כן, אין ספק שVUK זה יופי טופי. בהקשר הזה, אני יותר מ-ממליץ על הסופרגרופ פולק-ביזאר-פינלנדי Paavoharju
    שכל דבר שלהם מלא במיסטיקה וסאונדסקייפס מדהימים.

    ReplyDelete
  3. אני מוכרח להודות שפאבוהאריו לא הצליחו לספק אותי. הם אמנם לא גרועים כמו חבריהם לאומה, אבל יש משהו חמקמק ומתעתע במוזיקה שלהם שפשוט לא הצליח להתיישב לי באוזן כמו שצריך. אבל כל עוד יש לנו הסכמה על ווק אז הצלחנו להציל את כבוד האומה הפינית הגאה...

    ReplyDelete