Tuesday 2 November 2010

Temporarily beautiful


והפעם בפינתנו "לא מה שחשבתם", הנה עוד מיתוס מצוץ מהאצבע לגבי ישראלים ואירופאים. בעוד שבארץ נושא המחזור הולך ותופב תאוצה, בוינה הוא ברגרסיה. לפני שבוע נתלה שלט ועליו הודעה האומרת שפח מחזור החומרים הביולוגים (דהיינו, מזון) שבשכונה שלנו הוזז למקום אחר. כמובן שהוא לא היה במקום החדש. התקשרנו לעירייה ושם הודיעו לנו כי הם במגמה של סילוק הדרגתי של כל מיכלי הביו בעיר. למה? כי אנשים – מכל הרובעים, דהיינו גם היענו משכילים והמודעים סביבתית – זורקים אשפה רגילה פנימה. עכשיו, אם נרצה למחזר ביו, נצטרך ללכת לועד הבית, לבקש לקנות מיכל פרטי ורק אז יאספו מאתנו. סירובו של הועד נראה לי די מובטח.


אז אחרי שלכלכתי קצת על המקומיים וטפחתי על שכמי המקורית, אשוב למוזיקה.

דייגו הם הרכב גרמני נטול יומרות שמייצר רוק אייטיזי פשוט וקולע, כזה הנע במיומנות קולחת על התפר שבין רחבה לבין מערכת, בין עגמומיקו לבין קופצניקו. עוזה מאד שמחה שהם היוו לה חברה בתקופה האחרונה. משום מה ההטמעה של וידאו זה לא מצליחה, אז פשוט לכו לאתר

Diego - Grizzly bear (from: Gold, Unter Schafen, 24/09/2010) www.myspace.com/diegode




הצמד הטרנספסיפי הזה עושה שמות בשערות שפמה של עוזה מאז אלבומו השני הזדחל את תוך הרמקולים הביתיים. כמו הרבה דברים טובים, מושבו של הצמד בונקובר, אולם חציו קנדי וחציו ברזילאי. הם עושים פולק אטמופסרי מאד שנבנה, במסורת חוף מערבי מבוססת היטב, על בסיס תופים וקולות, עליהם מתווספים שלל כלי משחית כמו נבל, בנג'ו, מנדולינה קלידים ושאר זוועות דומות. תחשבו על שילוב בין מאזי סטאר, C.O.C.O ואמון דול, תעמעמו את האורות ואז תבינו במה מדובר. לא מספיק שהם כל כך טובים, הם אפילו נדבנים ומחלקים את שני אלבומיהם בחינם אין כסף! ללא כל צל של ספק, זו המלצת השבוע

Falcao & Monashee – Money (from: Fools, Self released, 2010) www.falcaoandmonashee.com



ומי שחשקה נפשו בקצת ניו/דארק וויב, יעשה טוב ויפנה עצמו לכיוון הרכב הבלגי הזה.



SideSteps - The heartbreak song (from: SideSteps EP, 2010)

http://sidesteps.bandcamp.com/



למרות שאת האלבום בשלמותו לא אהבתי, השיר הזה מצוין. הוא פשוט נשמע כמו גרסת פולק לשיר שביונסה טרם כתבה (הממ..., סליחה, שטרם נכתב עבורה).

Deradoorian - You carry the deed (from: Mind raft EP, Lovepump united, 05/05/2010). www.myspace.com/angelderadoorian



נרד, הגלגול המוצלח יותר של הנפטונז, הם מסוג ההרכבים שמעוררים קנאה בכל מוזיקאי שכן לא רק שהם שולטים בז'אנר שלהם ביד רמה, הם מצליחים לייצר להיטים ברמה כל כך גבוהה שכולם יכולים לקפל את הבסטה ואת הזנב בין הרגלים ולחזור חזרה לחור החשוך ממנו הגיחו. החיפחופ מת כל כך מזמן שהתולעים כבר שכחו את טעם הגוויה והכוכבנות של שוכני אשפתות כמו ליל ווין, קניה או פיפי דידי נובעת ממניעים אנטי-מוזיקליים לחלוטין (ע"ע אפולוגטיקה של היפסטרים ומיינסטרים ששכל איכות מהי). המוזיקה השחורה מיוצגת במיטבה כיום על ידי סוגות אחרות. את הקרוסאובר מייצגים הרוטס, את הסול מייצג אלו בלק ואת כל השאר מייצגים נרד. פאנק מחושמל, סול, דיסקו, פופ, אורבן, רנ"ב – מה לא? הצמד הזה מסוגל לעשות פשוט הכל.

באלבום החדש הפ לוקחים צעד אחד משמעותי קדימה ומוקירים תודה למוזיקה עליה גדלו בהומאז' חוצה סוגות שכמותו מעטים נשמעו במחוזותינו. לדוגמא, הקטע שרובץ לו כאן למטה כאילו נלקח משני האלבומים הראשונים של כנפיים (כן כן, תנו כבוד למקרטני!). תענוג צרוף.


N.E.R.D. - Life as a fish (from: Nothing, Star trak 02/11/2010)

http://www.myspace.com/nerdofficial