Saturday 26 September 2009

מיזוגנית נשים זה משעשע


רציתי להביא קליפ לחדש של סוזנה והתזמורת הקסומה, אבל הם הצליחו לדחוף את כל השירים הטובים לסוף האלבום וכנראה גם לסוף רשימת הסינגלים. בכל מקרה, לכו לשמוע ודלגו ישר לקטעים האחרונים. מיסיסיפי מאדשרקס (שאת שמם ניתן לתרגם בצורה זואולוגית או וולגרית, הכל תלוי בקונטקסט) מוציאים אחד חדש, המתווסף לדיסקוגרפיה א-ר-ו-כ-ה. מי שאוהב את הבלוז שלו מחוספס, נוטף ברבן ומריח מביצות (ועם קול שמזכיר את האדון וויטס) מוזמן להצטרף.


העולם התחתון של ההיקי מגיעים אלינו מבלגיה ודופקים רוק לגבינים. באופן שפשוט פורט על כל נימי הסטיגמות אודות ארץ מוצאם הם משחררים קליפ לפנים. לחובבי טקסידרמיה מדובר בתענוג צרוף אבל בעלי קיבה חלשה ראו הוזהרתם.


אימפרית המדע מכה בפעם המי יודע כמה ומספקת לנו עוד פנינת ידע שלא תסולא בפז: הידעתם ששני זוויגי ההומו סאפיינס, בהגיעם לבשלות מינית, עושים שימוש במקומות פיזוז כזירה לחיפוש בן זוג? רעם ביום בהיר, יקחני האופל, אלו חדשות מרעישות! צוות "חוקרים" לקח את המעות הציבוריות שהופקדו בחשבונו ושם פעמיו אל עבר מועדוני לילה שוקקי החיים בבירת התרבות לידס. החוקרים גילו לתדהמתם כי שמונים אחוזים מזבי החוטם שחצו את מפתן המוסד המכובד הגיעו בגפם. אם לא די בכך, הרי שבמהלך המעקב הדרמטי אחר ההוללים נצפתה עליה חדה של חמישים אחוזים בכמות הזוגות שיצאו מהמקום לעומת אלו שנכנסו אליו. אמנם תצפיות אלו עשויות להרתיע רבים וטובים אבל חוקרינו הבריטים חפים מחת וישר הם הסיקו כי טקטיקה נלוזה זו מעידה כי אותם שמונים אחוזים מוכנים ומזומנים לבצע מעשי זימה. החוקרים אינם מרפים מגרונותינו וממטירים עלינו עוד חדשות תפלצתיות: הידעתם ששמונים אחוזים מהריקודים היו ביוזמתם של הזכרים? דהיינו נטל יצירת המגע הוא נחלתם של הגברים. זה הופך את הנשים לשותפות למשחק אלים ורצחני של תחרות על שימת ליבם של הזכרים. החוקרים בחנו את מאפייני ההתנהגות הזו בדקדקנות וגילו, כי בעוד שרק חמישית מהנקבות לבשה פרטי טקסטיל צמודים (אשר חשפו עד כארבעים אחוזים מעור גופן הצח כשלג וחמישים אחוזים משטח פני דדיהן הזקורים) וקיפצצה בתנועות סוגסטיביות הרי שאותה חמישית גרפה לנרתיקה מחצית מהזכרים פעורי הלסת. ישר לכח לעשיה המדעית החלוצית, המלכה גאה (וגם לה יש מחשוף).

Hendrie CA et al. 2009. Evidence to suggest that nightclubs function as human sexual display grounds. Behaviour. 146 (10): 1331-1348


תחי השלמת המהפך: היא רוצה נקמה החליטו שהקו האפלולי שאפיין את שני האלבומים הראשונים שלהם לא בא להם (ואולי גם לחברת התקליטים שלהם) טוב יתר על המידה והחליטו לקחת את האלקטרו אייטיזי שלהם ולהפוך אותי לסליז מועדונים (מזכיר קצת את המעבר התמוה אך המוצלח כלכלית של גולדפרפ לפני כמה שנים). יוזמה בהחלט לא ברוכה אבל מה לעשות שהם יודעים לתת עבודה? שמישהו ירים טלפון לסי. סי. קץ'.



אמילי ג'יין וואיט חוזרת אחרי שנתיים של שתיקה עם מנה נוספת של תמהיל פולק, אמריקנה וסינגר'סונגרייטר (חייבים למצוא לזה קיצור). לא פריק פולק, אלא בחורינה סוליקו עם הגיטרה שלה, אולד סקול. אה, ועם כשרון.

Wednesday 23 September 2009

ניתוח לשינוי מינג

עוד שבוע די אומלל עבר וכל שנותר לעוזה הוא להמליץ על קטעים בודדים. את רשימת היום נפתח במכת אייטיז אימתנית, ובבכורה זוכים הנער המתפוצץ שמגיעים אלינו דווקא משבדיה (רנסנס תמוה ביותר יש למדינה הזו השנה) ומשחררים כעת את אלבומם השני.



או.ילדים מביאים את גוי' דיויז'ן חזרה בכוח. הם לא הראשונים לעשות זאת ולבטח לא האחרונים, אבל הם עושים זאת כהלכה (אם כי בעודף מלודרמטיות וללא מקוריות מתפרצת) ולסולן שלהם יש קול מצמרר מהפנט. משום מה האלבום מתעכב למרות שהדמואים מסתובבים כבר כמה חודשים אז בינתיים תוכלו להתרשם מהקטע התפלצתי הבא:




ככה כנראה נראית מסיבת בלקן עדכנית. לא המערב הולך אליהם, אלא הם באים למערב ומראים לו איך עושים שמח כמו שצריך: נשים בגודל אמיתי, ריקודים במגבלות הגוף ושיר הלל אחד ענק לאלכוהול. מיס פלטנום יודעת לתת עבודה והיא משיכה להראות זאת גם באי.פי החדש. אני שם עכשיו מיליון דולר לראות את ביונסה עושה לזה קאבר (כי האשפתון שחולק עמה קורת גג לעולם לא יצליח לכתוב קטע מוצלח שכזה). אה, והמילים, כמיטב המסורת אצל פיטר פוקס, שופכות מצחוק.