Friday 1 January 2010

לאן נעלמה הפרוזה במדע?


תזכורת: ביום ראשון הקרוב, ה-03.01.2010 בעל הבית חוגג יומולדת באופן המשובח ביותר שניתן להעלות על הדעת: צמד הופעות באוזןבר. את הערב תפתחנה הנזירות החסודות The aprons והוא ייסגר עם גאוני הדור גיישהנו. אורחים שונים יעלו עלי במות והלהקות יכסו האחת את רעותה. בין לבין אני אתקלט וכולם ישתו שיכר בעוז עדלאידע. דלתות ב-21:00.


בית הלל



ובית שמאי



הבנאים והקצבים מניחים מסד וטפחות אמריקנה באופן שונה מעמיתיהם למקצוע. לא מדובר במציאה גדולה (כמו רבות מלהקות פורטלנד, אורגון) אבל הקטע שפותח את האלבום מעולה.



בימים אלו מונחת על שולחנו של השר לאיכות הסביבה ההחלטה באם לסגור את חוות מזור או לא. לכו לכאן ותגבשו החלטה בעצמכם, ואולי אף תביעו את דעתכם באופן אישי בפני השר.



יונה אנקל יוצרת תחת השם הבלתי תרגים בעליל Siren on. היא מנסה להשתלב במסורת הצפון אירופאית של סינגר/סונגרייטריות עם אישיות מוזיקלית קשוחה המתרגמת לסוג של הארדקור (ע"ע פרידה היבונן, אן פיירלה), אבל בהצלחה חלקית בלבד. אנקל מתפזרת לטיפה יותר מדי כיווניים והשימוש באלקטרוניקה לעיתים קלישאתי. יחד עם זאת, בקטעים מסוימים הפוטנציאל נוצץ ומבטיח שביב תקווה לעתיד טוב יותר.



לכל החוששים בגין העלמותו של ערוץ ההוד וההדר הולמרק: הסירו דאגה מעל לוחות לבכם, שכן חלופה הולמת התגלתה בדמותו של סרטו החדש של ק. איסטווד – אינוויקטוס. מלודרמה עתירת סיסמאות ו-One liners, מטוגנת היטב בפירורי תקינות פוליטית ומעוטרת בהלקאה עצמית פוטוגנית שהפכה לטעם החודש בארה"ב. חודשי החורף הבאים לא יהיו יותר קרים, שכן החמימות המכרבלת העולה כאד מהבלו של סרט זה תעטוף אתכם בהרגשת פיל גוד אמיתית, כזו שרק ערוץ שגדל על כרטיסי ברכה יכול לייצר. מה לנו כי נלין על ערוץ כשעריץ קולנועי מספק לנו את הדור הבא? אם גומי הלעיסה הזה יוציא ממבקרים את אותם שירי הלל שגראן טורינו הגרוע לא פחות הוציא, סביר להניח שאכנס לעקה היפרגליקמית.