Saturday 15 January 2011

The ace of spays


זה כבר די ברור (ואפילו הוכח אמפירית) כי העושר והשפע שמביא עימו האינטרנט אינו מעודד פלורליזם או הרחבת אופקים. ההפך הוא הנכון. זה לא ממש מפתיע, היות ואחד המנגנונים המוצלחים של המערכת הקוגניטיבית (ולא רק זו האנושית) הינו חסימה של עודף מידע. פעילות תקינה וחפה מתקלות מעדיפה מדיע מוגבל ומוכר על פני זרם בלתי פוסק של גירויים חדשים. המוזיקה בבלוגוספירה אינה יוצאת מן הכלל במקרה זה ורק מתי מעט מצליחים להיות או אקלקטיים באמת או נישתיים אבל מחוץ לסקאלה של פיצ'פורק פינת היפסטר בואכה פסאודו-אינדי. בארץ המצב חמור עוד יותר כי בלוגים פופולרים רבים מתהדרים בנוצות של סלידה והתרחקות ממזלג הכיוון בעוד שהם מספקים וריאציה דהוה ומהוה על אותו נושא. השורה התחתונה היא שאם סיכום השנה שלך דומה ביותר מחמישים אחוזים לזה של פיצ'פורק (וזה עוד במקרה המקל), אז אתה פיצ'פורק ואז למה שמישו בכלל יקרא אותך ולא את המקור?

אבל היום אני רוצה לחגוג דווקא את אותם בלוגים כנענים ששוברים את המגמה הזו וכותביהם מתהדרים בטעם מוזיקלי מגוון ביותר ובעיקר מרוחק שנות אור מזה של פיצ'פורק. אולי הסיבה לכך היא ששניהם מוזיקאים? אני לעיתים קרובות הבחירות המוזיקליות בשני הבלוגים לא קולעות לטעמי אבל זה לחלוטין לא משנה: אני מבקר בהם בכדי ללמוד ולהכיר דברים חדשים. הבלוג הראשון הוא Small town romance של יאיר יונה שנהנה מערך מוסף בהיותו אחד הבודדים הנכתבים גם באנגלית. יונה ניחן גם בחוש כתיבה מפותח והוא מפרט בעוז אודות האלבומים אותם הוא מסקר. הבלוג השני שונה מאד מזה של יונה בהיותו ספארטני מבחינת מלל אבל עמוס לעייפה במוזיקה. זהו בלוג המיקסטייפים של מורפלקסיס בו הוא מעלה את הפלייליסטים שלו ושל נועה רווה מתוכניתם המשותפת ברדיו. ללא צל של ספק זהו המקום המגוון ביותר מבחינה מוזיקלית שתמצאו ברשת העברית.

Mother mother – The stand (from: Eureka, Last gang 15/03/2011) www.mothermothersite.com/

Batwings catwings – Endless summer (from: Peacock collection EP, Indiangold 01/01/2011) www.myspace.com/batwingscatwings

Free download: http://www.mediafire.com/?tzq8xkb71bu7iq7

Sey Hollo – Eunoa (from: Growth EP, Bandcamp 07/01/2011) http://seyhollo.bandcamp.com

Free download: http://www.mediafire.com/?dbdeevxoh3wayr7

Anna Calvi - Jezebel (Live). Debut album Anna Calvi, Domino, 17/01/2011

www.myspace.com/annacalvi

Young circles - Bones (from: Bones EP, Bandcamp 11/01/2011) http://youngcircles.com/

(free download)

Howl (Rob Epstein, 2010) www.imdb.com/title/tt1049402/

Exit through the gift shop (Banksy, 2010) www.imdb.com/title/tt1587707/