Friday 4 September 2009

תשלומין זו עבירה פלילית?


מי שמחפש עוד הוכחות מדוע מת'יו הרברט הוא מגדולי המוזיקאים שעובדים היום טוב יעשה אם יפנה פעמיו לעבר הבלוג החדש שלו, בו הוא מתעד את תהליך הקלטת הקולות לאלבום חדש שיצא בשנה הבאה. האלבום יורכב כולו מהצלילים אותם מפיק חזיר במהלך חייו והאדון הרברט הוא כעת אב גאה לחזיר ינוקא. הנה וידאו קצר שיסביר ביתר פירוט כמה פנומנלי היוצר הזה:



ככה עושים קליפ



אומניבור (או בשמם שטרם הוחלף Deathqunt) טוענים שהם גורמים לאקוסטיק ליידילנד להשמע כמו ג'מירוקוואי. זו אמירה הגובלת בהפרשות שוורים, אבל נותנת לכם כיוון ברור. ג'ז בלגאנאז' שיונק את זורן את לשד עצמותיו. הקליפ בהתאם.



הרעיון העומד בבסיסו של האלבום החדש של ספארקס הוא לא פחות מגאוני: מחזמר אודות מעבר בדיוני של אינגמר ברגמן להוליווד. העבודה הוזמנה על ידי רדיו שבדיה והוצגה לראשונה החודש בשטוקהולם, במקביל ליציאת הדיסק בגרסתו השבדית (גרסא אנגלית תופיע בהמשך). הביצוע בפועל מאכזב עד כדי תסכול, לבטח לאור יכולותיהם המוכחות של צמד האחים מל בכתיבת ועיבוד שירי פופ אדירים. הטקסטים בקטעים מסוימים מצוינים (ע"ע The studio commissary) אבל המוזיקה, נו המוזיקה... צמד קטעים ראוי ותו לא. הנה:



בלק ג'ו לואיס עושה פאנק כל כך אולד סקול שלא יכול להיות שג'יימס בראון הוא לא הסנדק שלו אישית. מטען כבד ביותר כזה של סול ופאנק ממסד ועד טפחות לא נראה במחוזותינו זמן רב ולאדון לואיס יש נוכחות שיכולה להתמודד רק עם זו של דנקו גו'נס. חבל רק שהוא מגובה בלהקה אנמית עם כריזמה של שופין. וידאו (הוא לא מאפשר הטמעה המנייק)


כמו כל דבר בעולם החי, אנחנו האחרונים להמציא משהו. היום נדבר קצת על ריגול תעשייתי. ישנם שני מיני טרמיטים שלא ממש מחבבים האחד את רעהו יתר על המידה. מחקר אוסטרלי חדש מראה כי Cryptotermes secundus מצותת ליריבו האכזרי Coptotermes acinaciformis במטרה ללמוד את תנועותיו ולהמנע ממפגש לא נעים עימו. שני המינים זוללים את אותו מין של עץ, אולם בעוד הראשון מתהדר במושבה קטנה של כמאתיים פרטים, הרי שמשובות של השני יכולות להגיע לכמיליון פרטים, מתוכם כמה אלפים הם לוחמים ללא חת ומין זה יכול לזלול כמה עצים סימולטנית. נמלים במושבות טרמיטים עושות שימוש בתנודות העוברות דרך העץ במטרה לתקשר האחת עם השניה ולהעביר מידע אודות טיב העץ וגודלו. המחקר החדש גילה כי C. secundus יודע להבחין בין ויברציות שלו לבין אלו של יריבו (כולל הקלטות שלהן) וכך יודע מתי להתרחק ולאן בכדי לא להיות מותקף.

Evans TA et al. 2009. Termites eavesdrop to avoid competitors. Proceedings of the Royal Society B – Biological Sciences. 10.1098/rspb.2009.1147


אמילי וולס הופיעה בארץ זה מכבר אבל עדיין לא מספיק מכירים אותה את הכינור שלה ואת הלופר הכל-יכול שלה. תחשבו על פיינל פנטסי פוגש את מעצמות האינדי-פופ הסקנדינבי ותקבלו מושג די טוב על מה היא עושה. ובשביל שלא תצטרכו רק לדמיין:



בשקט בשקט, הרחק מעיני הציבור מתנהל עכשיו באירופה מהלך משפטי שעשוי לעצב בצורה דרמטית את עמדתו הרשמית של האיחוד לגבי גבולותיה המוכרים של מדינת ישראל. את פירוט הסיפור תוכלו לקרוא בסיקור של גוש שלום (שמשום מה הם היחידים להתייחס לזה) ורק אעדכן כי כעת הגיע הנושא לדיון בבית הדין
ECJ בלוקסמבורג שהוא הערכאה הגבוהה ביותר לדיון בחוקי האיחוד.