Saturday 12 September 2009

מספרים זה מעולה!

אין שום צורך להתמהמה ולהמתין שיצטברו מספיק אלבומים חדשים בכדי ליצור את הפוסט הנוכחי: תהלוכת הלב השחור משחררים את אלבומם הששי! אין צורך להכביר מילים אודות אחד ההרכבים האמריקאים היחידים שהם היום באנקר מוחלט באוזני. טרם הספקתי להקשיב לאלבום במלואו אבל רק אומר שהוידאו כאן והסינגל ששוחרר ראשון הם לא הדברים הכי טובים בו. זהו האלבום שעוזה ציפתה לו בקוצר רוח שלוש שנים והנה הוא הגיע לגאול את עור התוף האומלל שלה אחרי העלבונות ששנה זו הטיחה בה. מי שמכיר אמור לצאת במחולות כעת ומי שלא מכיר, אז זו העת ובעיקר הזמן לרוץ ורכוש בעיניים עצומות לרווחה את אלבומם השני שהוא לא פחות מאחד האלבומים הטובים ביותר שנוצרו בעשרים השנים האחרונות.


Friday 11 September 2009

אז מה אם שיני התנין אינן ישרות?


לשנון רייט המופלאה יש אלבום חדש. יש לי חיבה עזה כשוורצנגר לסינגר/סונגרייטריות המחלקת את הנשים הללו באופן חד כתער לאלו שהן מצוינות עד אימה ואלו שהן תאונה מצערת ואומללה שבטעות נדפסה עלי ויניל. מעטות נופלות לקטגוריה הראשונה והגברת רייט היא ללא ספק אחת מהבולטות שבהן. יש לה את כל מה שצריך: קול ייחודי שניתן לזהותו מהתו הראשון, עבור במלודיות משובחות וכלה בורסטיליות מרשימה. בעיקר היא ניחנה בערך המוסף שהופך כל אחת מהקבוצה הראשונה לבונבוניירה המוזיקלית שהיא: היא לא סינגר/סונגרייטרית במובן הקלאסי. הנה דוגמא למה שהיא יודעת לעשות, כאן בשת"פ עם יאן טירסן



ההרכב הלונדוני המקהלה החייתית לוקח את הג'אראג' כמה צעדים פשוטים אך מעניינים קדימה, אחורה ולצדדים. לא כל הקטעים (הבודדים שיצאו) שומרים על רמה אחידה, אבל מה שעובד עובד.



ואם כבר אנגליה אז יאללה מנצ'סטר, משם מגיע ההרכב אני הטייס האוטומטי שלך, שנראה לי שההגדרה הטובה ביותר עבורו תהיה נאו-קנטרברי מחושמל (פלצני דיו?).



והנה פיסת אלקטרו משמח מאמנות נגד מדע:



ואתם חשבתם שאי אפשר לשלב בין האדון באנגל לבין רדיוהד.... תכירו את נשיקה*2 הבאים אלינו מהתפוח הגדול



ולאנונימי מגיע קצת פוסט-רוק שבדי צונן וטרי מחצה את הטרכימברו


ואם כבר בשבדיה אז אולי גם תעיפו מבט במותחן היעיל ומענין שמגיע גם הוא עמוק מערבות השלג של השבדיות. את פירוש שמו של הסרט (גברים ששונאים נשים) תבינו די מהר (אין ממש טריילר עם כתוביות)