Wednesday 31 March 2010

על כל אומן יש עשרה יחצנים. כמו בצבא


ימים קשים עוברים על עוזה, שכן אחותה הקטנה והמקסימה, לבנה, הלכה לאיבוד. כמה אנשים טובים התקשרו כבר בתגובה לשלטים וכמה חלאות אחרות דאגו להסיר חלק מהשלטים. אילו רק יכולתי הייתי לוקח את הנפשות הרקובות בעולם (וזו סחורה נפוצה עד זרא) ומוסר אותן לסל המחזור הקרוב בתמורה לשובה של הקטונת הביתה.


למרות העצב, החיים ממשיכים ולכן תוסיפו את זה בזריזות לרשימת האלבומים הטובים של השנה ושל השנים האחרונות בכלל: אוולין אוולין הן שתי אחיות צעירות ממדינת וושינגטון ובאלבום קונספט חדש הן שוטחות את סיפור חייהן במוזיקה ובתסכיתים. תחשבו על שילוב מוזיקלי בין טום וויטס לאוינגו בוינגו של דני אלפמן המהווים את הרקע למופע וודוויל הנע ונד ברחבי ארה"ב כשעל הנהגתו מנצחים האחים כהן במחווה לפליני. האחיות המחוברות הן למעשה אמנדה פאלמר מהדרזדן דולז (בדבר הטוב ביותר שאי פעם היתה מעורבת בו) ואלוף האקורדיון ונסיך האמריקנה המחתרתית ג'ייסון וובלי (גם הוא באלבום הטוב ביותר שלו זה שנים). ברגעים מסוימים מזכיר אפילו את אופרת הרוק של The need, גם הן – כמה מפתיע – מוושינגטון. הפרויקט רץ ומתגלגל לו כמה שנים כבר, כשחלק מהשירים בו הפכו כבר לקאלט הופעות. יחד עם גברים בינות חיות הדנים מהפוסט הקודם ניתן אפילו לדמיין בהנאה תפנית מוזיקלית אחרי העשור המחליא הקודם. אח, חלומות.....



צ'יינהוומן גם היא שאטנעז, לא ממש רחוק מהאחיות אוולין. במקרה זה קחו קורטוב ויסוצקי, שפכו לתוך כוס מלאה של גרייס ג'ונס בהפקה של טוקסידומון והכל באלבום מחווה לז'ק ברסנס כשהיה מורה בסדרה תהילה, רק שהילדים שם דכאוניים, אנטי-פוטוגניים ומסניפים גז מזגנים. אלבומה השני שונה מאד מהקודם ונוטש במודע את הפולק האמריקאי והולך מזרחה, לעבר הרי אורל. יש שקוראים לזה אפילו ניאו-פולק רוסי. אבל לאור העובדה שיש שקוראים לרג'ינה ספקטור פולק רוסי מלכתחילה, הרי שתיוג כזה הוא סומא בוודקה זולה במקרה הטוב ביותר.



ההייפ סביב מסנן הזהב נוצר בעיקר בגין סוללת רימקסים שהם עשו לכל מיני מרעין בישין, אולם ההייפ לא ממש מחזיק מים וקורס לתוך עצמו באלבום החדש שלהם. לפניכם הקטע היחיד שהזיז שערת שפם לעוזה:



החדש והבעייתי של לורה מרלינג (התייחסות לפני שני פוסטים) ממשיך לטרוד את מנוחתי אז הנה עוד קטע:



במאמר חדש טוענים חוקרים הולנדים כי אין הוכחה מדעית חותכת לנחיצותם של ניסויים בבעלי-חיים לצרכי מחקר רפואי. יתרה מזאת, החוקרים מראים בבירור כי ניסויים שנערכו בחיות והניבו תוצאות "מבטיחות" לא התרגמו להישגים פרמקולוגיים בבני-אדם. במקביל, צוות חוקרים סקוטי מדגים כיצד מניפולציות פוליטיות (שם מכובס לשקר מדעי ומדע מגויס) גורמות לכך שמאמרים אשר לכאורה מוכיחים כי תרופות ניסוייות אכן יעילות יתפרסמו בעוד שמאמרים הטוענים ההפך ידחו ולא יזכו לראות אור מסך ומגע נייר. בעיני עורכי כתבי עת התקדמות מדעית היא רק זו המתארת הצלחה בניסויים וכשלון אינו חלק מהמתודה המדעית. מעבר לעיוות המציאות ולהנצחת העוול והטבח הממוסד במינים אומללים אחרים, מדובר בכפירה בעקרון הבסיסי ביותר של מדע. כפי שאמרתי פעמים מספר בעבר: עוזה תצא במחולות תגיל ותדצה ביום בו חיות מעבדה יצאו לחופשי ויטלו נקמה בבהמות שהתעללו ושחטו בהן. אלו שינצלו יחטפו מכות רצח מאותם חוקרים שהקריירה שלהם ירדה לטמיון בגלל פוליטיקה ולא בגין שיקולים מקצועיים. ואז יהיה אפשר לערוך כמה ניסויים שרק בא לכם, וישירות על בני-אדם. זה הכי יעיל, בדוק ומוכח שיש.


van der Worp HB et al. 2010. Can animal models of disease reliably inform human studies? PLoS Medicine. 7(3): e1000245

Sena ES et al. 2010. Publication bias in reports of animal stroke studies leads to major overstatement of efficacy. PLoS Biology. 8 (3): e1000344