Saturday 26 April 2008

לא היו פה פעם יותר פוסטים על מוזיקה?

לפייר הפנגווין יש סיפור חיים שהיה יכול לשמש כעלילה לספר ילדים מצוין. פייר הוא פנגווין בן 25 שקם יום אחד ללא נוצותיו. אחרי שנים ארוכות בהן הוא השתכשך לו בהנאה במימי האקווריום של סן פרנסיסקו עם חבריו הטובים הוא הפסיק לטבול את בהונותיו במים. פייר האומלל נותר חסר נוצות ולכן חווית השחייה הפכה ללא נעימה עבורו. צוות הגן החליט לפתור את בעייתו של פייר ותפר לו חליפת ספורט-אלגנט מקצועית מנאופרים וכעת לא רק שפייר הוא ציפור ססגונית אלא גם שמח וטוב לבב עם חבריו באקווריום (גרמנית, אך התמונות מדברות בעד עצמן)

בתחילת פברואר גזר בית משפט בפלורידה שלוש שנות מאסר בפועל על ווסלי סנייפס. עצם הרעיון שבלייד יהיה מאחורי סוגר ובריח היה צריך להטיל אימה על השופט, אבל כנראה שמבחינתו סרט אקשן זה בן חור ולכן חיל ורעדה לא היו מנת חלקו בעת הפסיקה. סנייפס הואשם בעבירות פדרליות של העלמת מס (מהן הוא זוכה) והורשע לבסוף בשלושה סעיפים של אי-דיווח למס הכנסה. מסתבר שבשנת 2000 פגש הבריון ברנש בשם אדי ריין קאן העומד בראש תנועת מחאה המתנגדת לתשלום מסים. סנייפס השתכנע עמוקות מטיעוניו של הלז, הפנים את מסריו ובמשך כחמש שנים לא שילם מסים. סנגורו של סנייפס שכנע את חבר המושבעים כי מרשו היה תחת השפעתו ההרסנית של קאן ובכך הצליח להצילו מ-16 שנות מאסר. יחד עם זאת השורה התחתונה היא, שאחד מגדולי שחקני האקשן של כל הזמנים נכנס לכלא ממנו לא יבואו לחלצו במבצע מרהיב. סנייפס חתום על סרטים כמו אמנות המלחמה, איש הרס, נוסע 57 (וגם קדחת הג'ונגל האנטי-פעולתי), אבל כמובן שחותמו הוטבע בהיסטורית הקולנוע כאשר גילם את בלייד בטרילוגיית האקשן האימתנית. בכדי להוקיר תודה לפועלו של המאסטר ובתקווה שבכלא יעשו לו כבוד ולא יפילו סבונים, הא לכם שלושה שירים איכותיים, אחד מכל פרק בסדרת בלייד.

לאנשים עם מנת משכל גבוהה יש חוש קצב מפותח ויכולת מעקב זמן טובה, כך טוען מחקר שבדי חדש המתפרסם בגליון האחרון של כתב העת The Journal of Neuroscience. החוקרים נתנו לנבדקים לבצע משימת תזמון אוטומטית שגרתית בה הנבדק מתופף באצבעו לקצב מכני פשוט (ללא קשר למוזיקה). החוקרים מדווחים כי היכולת לשמור על דיוק (הם בדקו ברמות של מילישניות) בתיפוף לאורך זמן נמצא ביחס ישיר לאינטליגנציה של הנבדק כך שאותם נבדקו שהפגינו את הביצועים הגבוהים ביותר במשימות אינטליגנציה היו גם אלה ששמרו על הדיוק הגבוה ביותר במשימת הקצב. החוקרים משערים כי היכולת לשמור על קצב היא תכונה שימושית לפתרון משימות קוגניטיביות סבוכות, שכן פעילות עצבית מדויקת פועלת בטווחי הזמן הקצרצרים הללו. החוקרים מדווחים גם על קורלציה לכמות החומר הלבן באזור הנקרא right prefrontal lobe. בסך הכל המחקר החדש מספק עדויות לכך שאינטליגנציה תלויה בחלקה בארכיטקטורה העצבית של אזורי מוח ספציפיים.

2 comments:

  1. אז המיתוס על כך שהמתופף הוא תמיד הכי אידיוט בלהקה הופרך מדעית? :)

    ReplyDelete
  2. נראה לי שעד שתופעת פיל קולינס לא תחקר לעומק לא נזכה לתשובה חותכת.
    חן חן על ההמלצה בעונג!

    ReplyDelete