
Journal of Consumer Research הוא ללא ספק המקור בה' הידיעה למחקרים מצחיקים. פעם בחודשיים מוגשים לקורא מטעמים מפרי עטם של פסיכולוגים וחוקרי התנהגות ארגונית וכיוב' אודות הגורמים המשפיעים על הרגלי הצריכה של ההמונים. זה אמנם מצחיק, אבל החרטטת המביכה הזו מגבשת ומגדירה את האופן שבו ישווקו לנו מוצרים בעתיד, החל מהאופן שבו הם נראים, מסודרים על המדף, האוירה והסביבה שלהם, והאופן בו הם יפורסמו. והנה דוגמא קטנה לגירוי החך: צוות חוקרים בלגי (לא מפתיע) יצא לבדוק את ההשפעה של גירויים ארוטיים על מאפייני הקניה של זכרים. החוקרים הראו לקבוצת גברים סרטונים של נשים סקסיות עטויות ביקיני רצות להן בחדווה ותמונות של נשים יפות או נתנו להם להחזיק פריטי הלבשה תחתונה. לאחר תענוגות ארציים אלו הנבדקים התבקשו
החוקרים טוענים כי בתגובה לגירוי ארוטי גברים ביצעו החלטות מיידיות ללא כל דחיית סיפוק. יחד עם זאת, התגובה הזו אינה גורפת וישנה שונות ברורה במסגרתה ישנם גברים שנשארים שקולים וקרי רוח בעוד שאחרים זריזים יותר מספידי גונזלס על וודקה-רדבול. כמו כן, חשיפה ממושכת לגירוי המיני גוררת ירידה בעצמת ההשפעה (וגם זו תופעה פסיכולוגית מוכרת מאד). החוקרים טוענים כי הגירוי המיני מפעיל את מערכת התגמול במוח הזכרי ואז מתבצעת השלכה מעולם האירוטיקה לעולם הצרכנות, השלכה שיכולה לשמש ככלי יעיל לשיווק. דהיינו, עירורו של הדחף המיני משנה את תפיסת הזמן של גברים והם הופכים למפלצות חרמניות של כאן ועכשיו, כך שהדחף שלהם לסיפוק מיידי מתועל לסיפוק הצרכני והם יבחרו את התגמול הזמין ביותר, גם אם הוא נמוך מערכו מתגמול מאוחר יותר (מישהו אמר בלונד ולא קיבל?). לא שזה ממש חדש לנו: אולמות תצוגה של מכוניות מעסיקים קוזינות בשפע כמו גם ברים ומסעדות המשתיתים את סגל השירות שלהם על בחורות מצודדות. היכולת של זכר מגורה לסרב למחשוף עמוק גובלת באפסי.
מעבר לפוטנציאל העסקי ניתן לחשוב על שימושים נוספים. כך, לדוגמא, פציפיסטים יכולים לתכנן מערך לוחמה פסיכולוגי שיגרום לזכרים לכתת את כלי זינם לאתים (בדומה לפצצות ההומואים של האמריקאים שכזתה השנה באיגנובל).
החברה של FBG לינקקו בעצמם(כנראה) את הדיסק להורדה ישירה. אפשר לקבלו כאן:
ReplyDeletehttp://www.mediafire.com/?t9c4oyw090d