Sunday 20 July 2008

מוות לאם-פם!

כן גדול ולא קטן הם הרכב פופ ניו-יורקי חביב שאפילו מצליח לגרום לשימוש במרימבה לא לטפס על העצבים. סטריאו אם.סיז חוזרים (יה, יה, יה) באלבום חדש שיצא עוד חודשיים אבל כבר נזל לו לרשת. אל תצפו לחידושים ואין כל חדש תחת החמה הקופחת. ידי ערפד האמריקאים מוציאים איפון זעיר, אל לאלבום הבכורה שיצא בשנה שעברה. שילוב של רוק וסייק-פולק תחת מעטה מופשט שמזכיר מאד את דברים הנסיוניים שנעשו באמצע שנות השבעים באירופה. אוסטין אשר בטקסס מקושרת לרוב עם רוק חד-פינות ועתיר קוצים, אבל גם בין חוחים מבצבצות שושנים וסיפורו של... הם הרכב פופ שבאמתחתו מלודיות לרוב ופופ מורכב. טיפה מערבה, אבל עדיין באותה סוגה, נמצא את הצוללות, צמד מעיר המלאכים שעושים פופ אוורירי אך עם משקל סגולי גבוה יותר. עדיין עקום הוא שם מתבקש ללהקת בלוגראס והם מגיעים אלינו מבוסטון יחד עם כל הכינורות, בנג'ו ומרקקות טבק שאפשר לדמיין. הלנה אספוואל היא צ'לנית שבדית שחוברת לאלבום כלי חדש עם מסאקי באטו, הרוח החיה מאחורי הרכב הסייק/דרון/פוסט רוק היפני המעולה רוח רפאים.

תייר מזדמן שיהדס ברחובותיה עטופי הלחות ושטופי פירות עצים בלמזים יכול בנקל להגיע למסקנה שתושבי העיר עסוקים בדבר אחד בלבד, והוא בליסה מסביב לשעון. למרות שאזרחי העיר הלבנה אינם שמנים, הרי שעל כל צעד ושעל יש או מזללה או סופרמרקט. נדמה כי אם אתה בעל חנות (נניח למוצרי סידקית) ומצמצת במהלך השלאף שטונדה שלך, הנכס הועבר על ידי פורס מאז'ור לידיהם העבותות של (מחק המיותר) אם-פם/טיב טעם/סושיה/טורטייה (גרסת שנות האלפיים לסטייק בפיתה)/גלידריה. כל החנויות הללו מפיצות אור נגוהות שמסוגל להסיט אפילו חייזרים ממסלולם ומרכולתן זהה לחלוטין, עד כדי כך שלא ירחק היום וניתן יהיה לרכוש באם-פם ניגירי טורטייה בטעם יוגורט. הסחי הצרכני הזה הוא עדות רק לסטנדרטיזציה הוולגרית של הטעם התל-אביבי וחוסר הנכונות של התושבים (שהם למעשה תיירים, כי מעט מאד אנשים הם תל אביבים במקור) לשמור אמונים, או לפחות לנסות ולהציל, עסקים קטנים שקיימים פה שנים ארוכות, מציעות שירות של ממש ולא רובוטיקה צוננת שבאה בעיקר לענות על גחמות של שעת לילה זעירה. אתמול ראיתי שבמקום יאמי-ממי, מסעדת דגים וותיקה מאד ברחוב ירמיהו, נפתח לו עוד היכל על שם אם-פם ולא יותר ממאה מטרים משם, על דיזנגוף, עומד להפתח המענה הטיב-טעמי. לא ירחק היום ואגש לי לאחד מסניפי רשתות המדמנה הללו, ארכוש לעצמי וודקה גולד ואגיש להם קוקטייל מולוטוב.

ולסיום, תקלוטי השבוע. יום שני הקבוע בסילון ויום רביעי עצבנות בצ'אביז. מי שמכיר את אולה יקבל ביום חמישי הררי גופרית לאוזניים.

No comments:

Post a Comment