Tuesday 18 March 2008

בפינת הליטוף הפעם כמה הרכבים: הראשון הוא הרכב פופ קליל ונעים בשם Forest city lovers שמגיע אלינו מטורונטו ומשחרר בימים אלו אלבום חדש. השני הוא צמד שחציו שבדי וחציו בריטי העונה לשם The dreamers שהוציא את אלבומו בשנה שעברה. הרכב פופטרוניקה בריטי שיוציא את אלבומו החדש בעוד שלושה שבועות נקרא The shortwave set.

ישנו איזשהו קונצנזוס תמוה לפיו היפנים הם אומה של מעתיקנים. אם יש מגזר שמצדיק את התווית הזו הרי שמדובר במוזיקה השוודית. האם הם אי פעם המציאו משהו או שמא הם פשוט שותים בשקיקה את עמלם של מוזיקאים מקצוות תבל? כל דבר, החל ממטאל שעיר, דרך פופ סכריני וכלה במגפה החדשה, אמריקנה שאינה אמריקאית. הא לכם טעימה מלהקה שכזו.

מילה קטנה על shoegazing. אני לחלוטין מבין את הרצון של אנשים, בצוק עתים יצירתי, כאשר שום דבר חדש לא מסתובב מתחת לאף, להביט לאחור ולנבור בעבר במטרה למצוא או נחמה או דחף יצירתי. יש פעמים בהם הדבר מוצדק ומועיל. לדוגמא, תחייתו של ה-hardcore punk קשורה לתמורות חברתיות והזעם שמשתחרר דרך המוזיקה רלבנטי היום כשם שהיה אז (וזה הזמן להמליץ בחום על הסרט התיעודי American hardcore). אבל, יש דברים שלא נוגעים בהם, היות והם קשורים בשלשלאות פלדה לזמן ולמקום בהם הם נעשו ולעובדה שפסגותיהם נכבשו כבר.shoegazing ופרוג הם הדוגמאות הטובות ביותר לכך: אי אפשר להתעלות על יצירות המופת של הז'אנרים הללו. ותרו.

עוד דברים שיצאו:

Silver Jews - Lookout mountain, lookout sea

The cinematic orchestra - Live at the Royal Albert hall

The apples in stereo - Electronic projects for musicians

No comments:

Post a Comment