Sunday 28 December 2008

is that a club in your hand or are you just stupid

ממש לפני שנגמרת השנה אני מגלה את הרכב האלקטרוק הגרמני deichkind ששיחרר את אלבומו השני השנה: אלקטרו אגרסיבי כהלכתו, ביטים קשוחים וצוננים כמתכת, בחיתוכים חדים כתער וצעקות בגרמנית. אטארי טינאייג' מודל שנות האלפיים (דהיינו גרסא מעודנת באופנתיות ברלינית)? אולי. עוד סופשנה, הפעם לא תגלית אלא פשוט הוצאה ממש מאוחרת: MF Doom, החיפחופיסט המצוין שתמיד חופר מטה ומטה בכדי להגדיר היפהופ אנדרגראונד מהו, חובר ל-black cat the mouse trainer לאיפי כל כך קצר שרק להגות את שם האלבום לוקח יותר זמן. כמובן שהם מצליחים לדחוס פנימה יותר חומר טוב ממה שג'יי זי, קניה וליל ויין אי פעם יכניסו לכל הדיסקוגרפיה המצרפית שלהם.

רובין היצ'קוק, הטרובאדור הבריטי שנודד לו כבר שלושה עשורים, חוזר אלינו בעוד אלבום עם להקתו החדשה. אמנם שנים ארוכות הוא לא מצליח לשחזר את פסגות האייטיז שלו, אבל תנו לו כבוד על מאמץ והתמדה לפחות.


והנה משהו לחכות לו: ארבע שנים אחרי הקצר, מגיעה הגרסא הארוכה של "9". אותו במאי, טים ברטון וטימור בקממבטוב על ההפקה וג'ניפר קונלי, אלייז'ה ווד, מרטין לנדאו (ז"ל), כריסטופר פלאמר וג'ון סי. ריילי.


עכשיו רופאים יודעים את מה שרודני קינג וצבא שלם של ראפרים מ-NWA, דרך DP ונוער הגבעות יודעים: המשטרה משתמשת ביותר מדי כוח. במאמר המופיע בכתב העת Emergency Medicine Journal מדווח צוות חוקרים אמריקאי כי על סמך מאפייני הפציעות של אנשים המגיעים לחדרי מיון ברחבי המדינה ניתן להסיק כי מפגשים עם הבחורים בכחול יצרו עדויות כחולות בבשר. החוקרים ראיינו למעלה מ-300 רופאים העובדים בחדרי מיון אוניברסיטאיים. הנה הנתונים: 99.8 (!!!) אחוזים מהנשאלים סבורים כי המשטרה מפעילה כח פיזי חריג בעת מעצר חשודים. 98 אחוזים דיווחו כי הם טיפלו בנבדקים שהגורם לחבלותיהם הוא כנראה שוטרים (לא בכל המקרים החולים מוסרים את הגורם המדויק לפציעתם). כשני שליש מהרופאים דיווחו כי הם טיפלו בלפחות שני מקרים של אלימות משטרה בשנה החולפת. יחד עם זאת, שבעים אחוזים מהרופאים לעולם לא דיווחו למישהו אודות פציעות אלו (למרות שהביעו רצון עז לעשות זאת) ו-95 אחוזים מהם טענו כי אצלם כלל נוהל מוסדר של דיווח אודות מקרים כאלו. מיותר לציין שבכיוון ההפוך ישנם נהלים לעייפה: אלימות בבית, התעללות בילדים, אלימות כלפי שוטרים וכו'.

ועוד נתונים ממש לא מפתיעים: רופאים העובדים במרפאות ציבוריות טיפלו בפי ארבעה יותר מקרים של אלימות משטרתית מעמיתיהם העובדים במוסדות אוניברסיטאיים או פרטיים. הפציעה השכיחה היא נזק כתוצאה מאגרופים או בעיטות ומאזיקים הדוקים יתר על המידה.

Hutson HR et al. (2009). Excessive use of force by police: a survey of academic emergency physicians . Emergency Medicine Journal. 26 (1): 20-22

2 comments:

  1. בקישור ל-deichkind יש ספיחים מיותרים בהתחלה.
    הינה אני חוסך לך תיקון (זה ייצא לינק? אני מזה חלש בדברים האלה):
    http://www.myspace.com/deichkind

    ReplyDelete
  2. שלום לך אדון נקאמיר ותודה שצעדת צעד קדימה והצטרפת למועדון המגיבים. ערנותך יקרה ללבי, כמו גם חברותך במועדון הקוראים הקטן של עוזה

    ReplyDelete