Wednesday 4 February 2009

עת לדרוס ועת להדרס

ה-Whole schebang עשויים להתגלות כעשיר האומלל של 2009: גם הם בריטים וגם הם עושים פופ מתוחכם לאנשים חושבים. בשנתיים האחרונות הם הוציאו שלושה אי.פי ונחכה עכשיו לאלבום מלא. בצדיק החליטו שדי: הגיע הזמן ל-devil doll יהודי. אז הנה לכם החדש של ג'יימי סאפט (בתגבור של טרבור דאן הגאון). אלבום שמסתפק בסימון וי על הרובריקה הנ"ל אך שוכח גם להיות טוב. מי שרוצה להשאר ביער, אך בקרחות מוארות שלו, מוזמן לסור לחללן של Caethua שיסדרו לו מוזיקה ימי-ביניימית שלבטח שימשה כפסקול משפטי מכשפות. לורה מרלינג הקטינה מוציאה אי.פי. חדש ולצערי הרב הוא מאכזב מאד, לבטח לעומת אלבום הבכורה המקסים שלה משנה שעברה. לזכותה יאמר שמדובר ב-11 דקות בלבד.

ג'אנגל הוא ז'אנר כה חבוט עד כי נדמה שביף ג'רקי משדר יותר רעננות ממנו, אולם מיסטאבישי הבריטי מצליח לעורר אצלי ענין מחודש בז'אנר עם מקצבים מדויקים שעוטפים רעיונות מוזיקליים מעניינים (כמו קטע שלם שמוקדש למדפסת שנתקעה...) ומצליח לעורר נשכחות גולדי. ובמה שעשוי להראות כמעין מיני-רנסנס, מטאר לוקחים את הג'אנגל וגוררים אותו כמעט עד לכיוון הברייקור במהלך שלי עושה חם בבטן. עוד הפתעה בתחום החשמלי: מודימן הבליח לו לפתע בסוף השנה בשביל לתת לנו אי.פי. פצפון של ממתקי הטק-האוס-סול המחרמן שלו, משל היה בארי וויט מחובר לשטקר באגודת הנפקניות של דטרויט. מחוץ לחלון עמד Sunspot Jonz, ירד דרומה והחליט לפצוח את 2009 עם הצהרת כוונות בת שני אלבומים: גנגסטא מלודי מאד, עתיר הוקים שמדי פעם ממש מצליח לשדר איכות.


והנה טיפ לכל הזכרים כאן שמסתובבים בברים במחשכים ובגין תאורת הלילה נותרים רק עם חוש ריחם כגלגל הצלה. מחקר חדש טוען כי לנשים בשלבי ביוץ שונים יש קול שונה. הא, הא! הנה נהפכה מלאכת ההורות/פיק-אפ/איתור סמים לקלה כחופשה לרוצחי דרק רוט. במאמר המופיע בכתב העת biology Letters מתארים החוקרים ניסוי בו הם הקליטו כשבעים נשים בשני שלבי ביוץ שונים: בפאזה הפוליקולרית (שיא הפריון) ובפאזה הלוטאלית (שפל הפריון). החוקרים בחנו פרמטרים שונים של דגימות הקול וגילו כי גובה הצליל (ה-Pitch) של הנשים בפאזה הפוליקולרית היה גבוה באופן ניכר מזה שבפאזה הלוטאלית. החוקרים מדווחים כי הקול הגיע לשיא גובהו ביומיים שלפני הביוץ עצמו. החוקרים מדגישים כי ההבדלים נצפו בדיבור רגיל ולא כאשר הנשים התבקשו לומר תנועות בלבד. זהו המחקר הראשון לתעד סמן מטרים לביוץ בבני-אדם (סמנים רבים ומגוונים כאלו מוכרים היטב בעולם החי). בקיצור, אם אתם משתוקקים להמנע ממלאכת עיבור הדייט שלכם, פשוט תקשיבו לה – זה טוב גם באופן כללי.

Bryant GA, Haselton MG. 2009. Vocal cues of ovulation in human females. Biology Letters. 5 (1): 12-15


ט"ו בשבט הוא החג האהוב עלי בלוח, והשנה נכניס את הטבע פנימה ונציין אותו ב-Indoor rave בסילון אבן גבירול. טונות של מוזיקה אלקטרונית, כשאייבי יתן בטראנס ואני אפריע כל הזמן עם תופינים ומגדניות מז'אנרים חשמליים אחרים. יום שני, ה-9 בפברואר, החל מ-22:00.

No comments:

Post a Comment