Sunday 9 November 2008

בבזל ייסדתי את קהילת הצפונבונטקיסטים עם האייפון ואני מצטער על כל רגע

הסתיו הוא הוא העונה לשחרר בה מוזיקה טובה לחלל העולם. אחרי שנה עצובה ברמות מדכאות, באים להם חודשי הסתיו ומטיחים בפרצוף כמות אלבומים איכותית גדולה יותר מזו של כל הירחים שקדמו לה. רק לשם סיבור האוזן: רוב אלבומיו של טום וויטס יצאו בספטמבר-אוקטובר (ואל תשאלו למה אני יודע את זה). עוד חודש כמו זה האחרון ואצליח להגיע למניין אלבומים ראויים לשמם ולהציל אוד מאש משנה זו.
התפלצת הזורניאנית לא עוצרת לרגע ובמטח בלתי פוסק של אלבומים מגיע אלינו הסיבוב ה-21 בסדרת המוזיקה לסרטים שלו. הפעם מדובר במוזיקה לשני סרטים: האחד לפורנו צרפתי בו הוא חוזר ללאונג' האהוב עליו עוד מימי the gift והשני הוא לדוקומנטרי אודות הריקסמוזיאום באמסטרדם ושם המוזיקה, אעפס שונה. הוא מצרף החודש גם את הכרך השלישי בסדרת ארקנה אודות מוזיקה בו כותבים, בין היתר, המלחינים המצוינים גאוין בריירס ואולגה נויוירת, שון לנון, והג'זיסטים וויליאם פרקר, והנרי קייזר.
קידקניבל ללא ספק (אם כי לא לבד) אחראי לכמה מהדברים המעניינים שקורים היום במוזיקה השחורה: עם הבנה עמוקה ברזי הביט הוא מפרק, מעוות ומרכיב מחדש כל קונספט של סול, פאנק, אלקטרו וחיפחופ. עכשיו הוא חוגג אלבום חדש (בו הוא מארח את בונובו) אז טוסו לשמוע.
אחד הז'אנרים שכמעט ואף אחד בארץ לא מכיר הוא התעשיה הענפה של מוזיקה לילדים. השם הבולט (והיחיד שסביר להניח ששמעתם עליו) הוא ברוס האק, אשר עוד בשנות השישים עשה נסיונות מוזיקליים עתירי-ידע וכיוון אותם לנמוכי הקומה מבינינו (אישיותו ומפעלו המוזיקלי מעניינים ביותר ואני ממליץ לכם בחום להתעמק בדמותו המרתקת). אך לא לשם האק התכנסנו היום, אלא לשם אנו, המפלצות השעירות, להקת ילדים אמריקאית מופלאה, המורכבת מגדולי מוזיקה של האייטיז (סאלי טימס מהמקונז בראשם). הם חוגגים בימים אלו אלבום חדש וזו הדמנות מעולה בשבילכם להתוודע לזא'נר, שבו בכדי לעשות מוזיקה טוב לילדים צריך להיות מוזיקאי מעולה ושלא יקראו לך דצ-דצה, יובל המבולבל או כל שם דגנרטי אחר שמסתיר מאחוריו בהמיות צווחנית נטולת כשרון והרבה פרסומת סמויה (מוות ביסורים להופ!!!!)
המוזיקה של מערבון מת לא ממש מעניינת, אבל הקול של אדון זמר הוא משהו שאתם פשוט חייבים לשמוע. זה נשמע כמו רובוטריק שחטף את טום וייטס. אחרי ששר להפליא את הבלוז ב-black snake moan שמואל ג'קסון ראה כי טוב והוא חוזר לרונן בסרט חדש הנקרא soul men. הפסקול כולל גם קטעים מאת אייזק הייז המנוח, שרון ג'ונס והדאפ קינגז ומישל נדגוצ'לו. הסרט הזה בכלל מלווה במורבידיות כבדה, שכן לצידו של ג'קסון מככב לא אחר מהזצ"ל ברני מק.

והנה הפתעה

ילדים, לא לשכוח להצביע ביום שלישי בבחירות המקומיות (קלפיות פתוחות מ-08:00 עד 21:00, אז בלי תירוצים). אם אתם תל-אביבים לא לשכוח להצביע לדב חנין ומפלגתו "עיר לכולנו"

No comments:

Post a Comment