Friday 9 January 2009

slack jaw yokel

גרנדמאסטר פלאש חוזר! 2009 מאופיינת בפתיחה רועמת כשכל התותחים הכבדים יורים: מוריסי, מדנס, קילינק ג'וק, טלפון תל אביב (ובהמשך עוד צפויים חדשים לספרינסטין ולתסס המעיים הנקרא U2). הרבה מעל כולם, וחשוב הרבה יותר, חזרתו של גרנדמאסטר פלאש, מהאבות המייסדים של החיפחופ, שנים ארוכות אחרי אלבום האולפן האחרון שלו. חזרה מבורכת, הן כי הוא מארח סוללה עוצרת נשימה של כוכבים (KRS one, באסטה, ביג דדי קיין ועוד ועוד) והן כי פשוט יודע את העבודה, הרבה יותר טוב מכל אלו שניסו למלא את החלל שנוצר בהעדרו בעשור האחרון.

קית' לוקחים באלבומם השני את כל מה שהם שמעו כשהם גדלו ונועצים אותם במנצ'סטר של אמצע שנות השמונים כשהם מנסים כל מיני שילובים של ז'אנרים עם אינדי בריטי טיפוסי. לא רק שזה הולך להם לא רע, זה, יחד עם האדון פלאש, אפילו מריח כמו פתיחה טובה ל-2009.


כמה נאורים אתם חושבים שאתם? מסתבר שאמריקאים, למרות הבחירה באובמה, יותר גזענים ממה שאפילו הם בעצמם מעריכים. לא שזה ממש מפתיע, אבל תמיד טוב לקבל לכך אישוש מדעי. במאמר המתפרסם בכתב העת המדעי החשוב עד בכי תמרורים Science מדווחים חוקרים מייל, יורק ו-UBC, כי אנשים חושבים שהם יותר נאורים ממה שהם הלכה למעשה וכי התנהגות זו מנציחה גזענות. החוקרים כינסו סטודנטים ובזמן שאלו המתינו בשלווה לתחילת הניסוי החל הניסוי האמיתי: הסטודנטים נחשפו לנסיים לבן אשר התבטא בגזענות כלפי נסיין שחור שבדיוק עזב את החדר. טווח ההתבטאויות היה מ-" Typical, I hate it when black people do that" ועד "clumsy nigger". לכשחוזר הנסיין השחור, לכאורה מתחיל הניסוי, והנבדקים מתבקשים לבחור שותף לעבוד עמו בניסוי המפוברק. החוקרים מדווחים כי למרות התבטאויותיו הגזעניות, רוב הנבדקים בחרו בנסיין הלבן כשותף לניסוי. בחירה זו עמדה, כמובן, בניגוד למוחלט לאופן בו אנשים חושבים או טוענים כי הם יתנהגו בתגובה לארוע גזעני.

Kawakami K et al. (2009). Mispredicting affective and behavioral responses to racism. Science. 323 (5911): 276-278

No comments:

Post a Comment