Saturday 2 August 2008

כששותים לא גוזרים

האלבום החדש של לולו' רוז' הוא אלבום האלקטרוניקה הכי טוב של השנה עד כה. כאשר השלישי של פורטיסהד לוקח אותם למקומות שונים מהטריפ הופ של העשור הקודם אני מבכר לקרוא לבריסטוליאנים משהו אחר. כעת, לולו רוז' הדנים עושים שילוב בין פורטיסהד לבין גוס גוס יוצרים מרקחת טריפ הופ-מינימל האוס מהפנטת שמהלכת במיומנות על הגבול שבין אווירה לבין ביט סוחף, כזו שרק שתי ההשוואות לעיל מסוגלים לייצר. מעולה ומומלץ, דהיינו אלבום מספר חמש של השנה (אני לא מאמין שאני אגיע לעשר). רנדי ניומן מנפץ תשע שנות דממת אלחוט עם אלבום חדש

הידד לאספסוף שרדו את קתרינה בכדי ליצור אלבום אמריקנה מינימלי ומלנכולי מאד. לא רחוק מבחינה מוזיקלית אבל אי אלו מילין גיאוגרפית, הצמד הקנדי רפאי דבורים מרשימות גם הן. באם חשקה נפשם במניפסט סוציאליסטי מוזיקלי מאתגר סורו הנה.

הנה הדיבידנדים שקוצרים כאשר חוזרים לאלבומים ישנים ואהובים. הרגע גיליתי שמאבק כוחות – הראפר הפיליפיני-אמריקאי המעולה - הוציא השנה חדש (ורק ב-CDR). להקה בה הוא חבר, הרוג את הנשרים הוציאה גם היא קטע חדש. חברים אחרים בלהקה זו הוציאו אלבום חדש להרכב צד שלהם שנקרא רומה די לונה. כמו כן, סאג, הסטונרים הנורבגים האימתנים חוזרים אלינו סופסוף עם אלבום שני, אבל לשברון לבי הוא חרבנה. בדומה להם, פלסטלינה מוש המקסיקנים היו בתחילת העשור מגניזי-על עם אלקטרוניקה מופשטת והנסיונית וכעת בחדש הם החליטו ללכת פול גז לכיוון המוזיקה המרקידה והמטופשת. ולקינוח מיינסטרים: לאמינם ולאחים הכימיקלים יש קטעים חדשים.

בתמונה: המטמורפוזה המדהימה שעברה על חגי פרשטמן מאז עבר לשורות המונוטוניקס. גיבור!

1 comment:

  1. יהיה מצחיק לראות את פרשטמן וחבריו קורעים לגזרים את השסק (כן כן, המקום ההוא עם המטר על מטר) ביום רביעי הבא, 20 לאוגוסט. חובה!

    ReplyDelete