Monday 7 April 2008

על חיות ועל מוזיקה

על חיות:

פלוקה ממשיכה לגדול ומתרגלת למים.

והנה סיפור מדהים על האריה כריסטיאן וצמד הבריטים שגידל אותו. זה ממש לא משנה אם מישהו עשה פה עריכת וידאו והאם זוהי בדיה או לא: הסיפור לכשעצמו מרגש, משמח ופשוט מדהים. ואם כבר בחיות מדהימות עסקינן, הרי שזה הזמן להזכר באלכס זצ"ל: התוכי האפור הגאון של איירין פפרברג. אלכס ידע כמאתיים מילים, ידע לספור ובכלל היה חכם בצורה נדירה. באופן בלתי מוסבר הוא נפטר לפני כחצי שנה. כמו כן, תעיפו מבט בביצועים הבלתי נתפסים של השימפנז איומי: הוא יותר טוב מבני אדם במשימה הזו!

ועל מוזיקה:

אלקס וסאם הם צמד מקליפורניה שעושה פופ פשוט ומלטף תנוכים (הורדות פה). התפוחים בסטריאו מוציאים אלבום חדש מלא בי-סיידס וקטעים נדירים. Neva dinova, הרכב הפולק-אמריקנה מנברסקה, שחתום על אחד הקטעים השקטים היפים ביותר של העשור האחרון (dances fantastic), מוציא אלבום חדש מחר. אפראט מוציאים אלבום כפול חדש ולא ממש מחדש: הדיסק הראשון הוא רימיקסים שלהם לאחרים והשני הוא אחרים ממקססים אותם (אותו לצורך העניין). ואם כבר באלקטרוניקה עסקינן, הרי שגם סטיירופום מתהדרים בחדש. ינס קרליוס הנורבגי נשמע כמו הכלאה בין ניק דרייק למורגן פישר, מינוס האקספרימנטל שמאפיין את האחרון. אריק אוריש, אמביינטיסט איטלקי מצהיר כי האלבום החדש שלו הוא uneasy listening (לחובבי רפטטיביות). קופי האדם והאנדרואידים, הרכב אלקטרוק ניו-יורקי מוציא חדש עם כמה יציאות טובות.

ג'ון דלבק, אחד ממפיקי הטכנו האהובים עלי ויוצר פורה ביותר, משחרר עוד אחד חדש. לשבדי הקטן הזה יש חוש מיוחד ביותר להרכבה של ביטים. אני ממליץ בחום, אם כי החדש לא מוצלח כמו הקודמים.

3 comments:

  1. תודה, אני נהנה לקרוא פה.

    ReplyDelete
  2. גם אני.
    סחתיין על ההשקעה!

    ReplyDelete
  3. השימפנזה הזאת מדהימה!!!
    אנימכיר גם בני אדם שלא מסוגלים לעשות את מה שהיא עושה :)

    ReplyDelete