Saturday 12 April 2008

כשרבין פגש את זאפה

אני משוגע על שירים שיש בהם דיסוננס חריף בין מילים למוזיקה. כבר דיווחתי לכם לא מזמן על ה-Polkadot cadaver המעולים והנה דוגמא שתמחיש הן את כוונתי בתחילת המשפט והן את האיכות המוזיקלית של החבר'ה הללו. לשיר קוראיםChloroform girl ואני אתן לכם להבין מדוע בעצמכם.

ככר רבין הפכה לככר זונה הנותנת עצמה לכל דכפין. אין לי מושג כמה כסף העיריה מקבלת על השימוש בשטח, אבל לפי תדירות האירועים המגוחכים המתרחשים בה כל שני וחמישי כנראה מדובר בסכום נאה. לא ירחק היום ועמותת ה-CF הישראלית תניח במרכז הככר גיגית ענק של ליחה ממאה אלף חולים. יומיים לאחר מכן ארגון האמהות החד-הוריות יקים ג'ימבורי בגובה שלוש קומות ואת השבוע יחתום כנס בוגרי טירונות הנדסה קרבית 2002 שירימו את מבנה העיריה באותות ומופתים השמיימה. לפני כל אירוע שכזה משאיות חוסמות את הגישה לככר שלושה ימים מראש וכל מי שגר ליד הככר ורוצה לחצותה מחויב לעבור שלוש בדיקות בטחוניות ופשפוש מטלטלין אגרסיבי. מה רע בגן החשמל או בככר דיזנגוף המכוערת ממילא? הנה תמונה שתמחיש לכם כמה מגעיל כל האירוע הזה: השבוע, מסתבר, ציינו בככר את שנת פולין-ישראל וכמובן שהדרך הטובה ביותר לציין זאת היא על ידי הקרנת ציורים של ילדים בני שלוש מלבוב על בנין העיריה. בככר היתה קונסטרוקציה מזעזעת שכללה שלד מתכת שנעטף בסרטי משטרה עם הכיתוב ישראל-פולין עליהם. קצרה היריעה מלתאר כמה הסיטואציה מטופשת.

היה לי העונג המפוקפק מאד לפקוד את הזאפה קפה הערב. שמתי פעמי אל עבר המקום היות וגיאחה תקלט שם וחשבתי לנצל ההזדמנות ולפגוש את הברנש פנים אל פנים לראשונה. הבחור סבל בעליל היות וסאת המקום גדשה פלצנות: הוא תקלט בווליום שגם כלבים חדי שמע היו צריכים מגבר בכדי לאתר ונאלץ לבצע סלטות ושמיניות בכדי לרצות את טעמם המשתנה תדיר (אבל על מנעד בלתי ניתן לכימות ותיאור) של בעלי המקום. תהיתי מדוע שם גיאחה את נפשו בכפו ונכנס לעסקה כלשהי עם הקונגלומרט הנוראי הזה הנקרא זאפה (שזה בכלל פשע וצריך להודיע ליורשיו של המלחין הגאון כי מורשתו מוזנת על ידי יאפים תל אביבים דביקים) והוא נאלץ להודות שקידום מכירות הובילו לעסקה מפוקפקת זו. אני מאחל לגיאחה הצלחה רבה עם הלייבל שלו ושלעולם לא יצטרך עוד לסבול ערבים שכאלו

1 comment:

  1. יו ערן!

    א. היה ממש כיף לפגוש אותך אתמול, אני מקווה שבפעם הבאה אני לא אהיה עסוק בדברים אחרים, ונוכל באמת להתיישב ולדבר קצת על מוזיקה ושאר דברים (השמועות אומרות שיש כאלה).

    ב. כן, היה די זוועתי לתקלט אתמול בזאפה קפה, ואלה רק חלק מהקשיים שהוערמו עלינו. אבל אני חייב לומר שההופעות עברו בסדר גמור, לטעמי, ובסך הכל היה גודטיים.

    עם זאת, עד שלא ישתנה משהו מהותי בגישה של המקום ושל נציגיו, אני עם הלייבל שלי לא חוזר לשם.

    מילה טובה כן מגיעה לדדי מהחנות "קצת אחרת" (ו"קרמבו", וחברת ההפצה "היי פידליטי" - הוא רב פעלים, דדי) שהיה האבא של כל האירוע הזה. לצד הביקורת שיש לי על בית הקפה עצמו, דדי עשה לטעמי עבודה מצוינת בכל שאר האספקטים של הסיפור, והחיכוכים המגוחכים עם נציגי המקום ושאר צרות שנפלו עלינו היו לחלוטין באשמת זאפה קפה, ולא דדי. חשוב לי ששמו הטוב לא יוכתם בגלל שטויות של אחרים.

    ReplyDelete